• Anonym (Funderar)

    Barn vid 39 år samt fråga om minipiller

    Hej!

    Jag har en ny man i mitt liv och vi är förlovade och lever tillsammans. Vi har pratat om barn ett tag och jag har varit väldigt skeptisk. Nu känner jag mer att jag nog vill ha en liten till. Han har inga egna barn. Jag har två, 18 och 12 år. Jag är nu 38 år och undrar om jag inte är lite för gammal? Det känns som det och reaktioner runt omkring är desamma. Vad tycker ni?

    Sedan äter jag just nu minipiller. Hade ni svårt att bli gravida då ni slutat med dessa? Samt spelar kanske åldern roll...

  • Svar på tråden Barn vid 39 år samt fråga om minipiller
  • BuoBä

    Vill _ni_ ha barn är det väl bara att testa och se om det går? Vad andra tycker är rätt oväsentligt.

    Jag kan verkligen förstå att om de tidigare barnen blivit stora så kan man känna sig klar med vaknätter och blöjor och därmed "för gammal", men annars tycker jag inte det är någon ålder. Många i min bekantskapskrets har fått sladdisar eller kull no 2 vid 38-40, några har fått första barnet.

  • Anonym (A)
    BuoBä skrev 2019-08-08 15:37:51 följande:
    Vill _ni_ ha barn är det väl bara att testa och se om det går? Vad andra tycker är rätt oväsentligt.
    Jag kan verkligen förstå att om de tidigare barnen blivit stora så kan man känna sig klar med vaknätter och blöjor och därmed "för gammal", men annars tycker jag inte det är någon ålder. Många i min bekantskapskrets har fått sladdisar eller kull no 2 vid 38-40, några har fått första barnet.
    Håller med
  • Anonym (nej)

    Du är inte för gammal! passa på nu innan det är för sent. Vet många som är lite äldre i 40-års ¨åldern och älskar att bli mamma på nytt.

  • Anonym (40)

    För gammal?! Jag är väl kanske fel person att svara då jag fick mitt första vid 37, andra vid 39 och nu ska påbörja försök till en trea vid 40. Anser inte att jag är för gammal alls, men så är det ju individuellt hur man känner sig iofs. Känner mig ung. :)

    Bor du i en liten håla med anledning av folks reaktioner? Har själv aldrig fått en enda kommentar på min ålder nämligen.

  • neverpreggo

    Jag tror ingen blir förvånad om en 39åring som är förlovad med en ny man skulle försöka att få ett till barn.

  • Anonym (E)

    Jag är 37 år gammal och väntar mitt andra barn så kör bara kör.

Svar på tråden Barn vid 39 år samt fråga om minipiller