Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

Känner du någon som är gay?

Ja, jag har en del kompisar/bekanta som är gay. Några definierar sig som flator, några definierar sig som bögar, några som bi, några som pan. Vissa lever i långvariga parrelationer (10+år), några är serie-monogama (samma exklusiva relationer men byter ofta partner), några i öppna/poly-relationer, vissa är singlar... Har vad jag vet bara en trans-bekant.  Alla är "vanliga människor". Alla har väl påverkat mig på ett eller annat sätt, det har nog alla jag vänner och kompisar i mitt liv haft oavsett sexuell läggning.

• BurningDiamond
    Anonym (fördomar är mänsklighetens samlade erfarenheter) skrev 2019-08-12 18:00:52 följande:

Tre män som jag verkligen känner och ett par kvinnor som är mer bekantskaper.

Man 1 lever i en monogam relation sedan flera år. Lever till synes ett svenssonliv. Har ändå bekräftat fördomar

Man 2 är singel med stort s, men träffar ständigt nya killar. Bekräftade fördomar där med.

Man 3 lever i självvald celibat då han inte tror på homosexuella relationer. Han har gett mig många intressanta tankar.

Tjejerna byter läggning(och kön och art)då och då. De har bekräftat massa fördomar.

Byter art? Spännande! Hur radikalt olika arter är det? Människa-gorilla eller människa-sjöko?
Svar på tråden Känner du någon som är gay?