Anonym (Eleni) skrev 2019-08-12 00:14:04 följande:
Ja det jag saknar att se hos långvariga singlar är väl fantasi, kreativitet, initiativ och att vara öppensinnad. Lite stake. Inget av det kräver egentligen någon ansträngning. Att helt enkelt kliva ur bekvämligheten och ta för sig.
Istället för samma stela profilbild i 18 varianter så kanske man borde testa kompisens bild från badstranden där man bjuder på sig själv med en halv glass i ansiktet.. Bara så enkelt. Eller att för en gångs skull skippa kareokebrölet och fyllan på kvarterspizzan och åka till grannstaden och ta en titt på kroglivet och träffa helt nytt folk. Uppdatera sig lite.
Köpa en ny t-shirt istället för den stela skjortan från julen - 04. Dra lite gelé i håret istället för den mesiga snedkamningen.. Etc.
Samma person men lite edge.
Men det handlar väl också om att visa vem man är. Att ha bilder på sig när man är väldigt skojig och utåtriktad när man egentligen är introvert och lågmäld med sin humor är ju inte bra för då har man ju massa att leva up till som man nog inte kommer klara av då man inte är den personen. Man ska väl göra förändringar som förbättrar den man är, och inte förändrar den man är?
Och sen tänker jag att det är en viss typ av tjejer som gillar vissa profilbilder på dejtingsidor, och en viss typ som gillar andra. Sen finns de bilder som helt enkelt inte går hem hos knappt nån och då tänker jag att det gäller att fatta om detta gäller ens egna bilder.
Men håller med om att det är bra att testa nya platser och träffa nytt folk, och att ta för sig mera. Men det du skriver om att det inte kräver någon ansträngning håller jag inte med om. Att ta sig ur bekvämlighetszonenen är bland det svåraste eftersom det just är en bekvämlighetszon. Alla är heller inte öppensinnade och kreativa av sig, så vad ska de göra? En dejtingcoach kanske.
Jag tycker det svåra är att veta vad man gör fel som man kan själv förbättra. Alla killar vet nog vilken kille som man önskar man var när det handlar om dejting, men långt från alla kan bli den killen.