• Akira Öken

Han skuldbelägger alltid

Anonym (kabom) skrev 2019-08-13 21:03:53 följande:

Jag vet att jag är en känslig person som är ganska ovan med konflikter, men det gör det ju bara svårare att veta var gränsen går. Hur som helst, en känsla av att jag liksom är utanför infinner sig trots att han är tydlig med att han vill att vi ska vara en familj på alla sätt. Men det är väl en sak vad man säger när man är lugn, och en annan i affekt.

(Jag säger ifrån varje gång så jag har inte vikt mig även om jag alltid tänker att jag är väl känligast i världen då, men han ger mig aldrig en ärlig ursäkt kring det här ämnet så det blir liksom inte bättre). Han menar på att han sagt till mig från start att man får ha skinn på näsan med honom och säga ifrån, men när det rör barnet så tänker man ju som icke-förälder att han vet bäst.

Att ha "skinn på näsan" innebär ju bland annat att inte låta någon behandla en dåligt. Han behandlar dig dåligt i detta avseende. Du ska inte behöva ha det det så. Håller med den som ovan skrev att ni behöver ta tag i detta och att det inte finns utrymme för några ursäkter från hans sida. Att vara orolig eller överbeskyddande kan aldrig vara en ursäkt att behandla någon annan illa.
Svar på tråden Han skuldbelägger alltid