Inlägg från: Anonym (Disa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Disa)

Han skuldbelägger alltid

Jag hade inte velat ta i ungen med lång tång på stång om jag skulle behöva känna mig osäker på om det jag gör blir accepterat av honom eller inte. Förlåt uttrycket men om han är så mån om att du ska hjälpa till och finnas för hans barn så ska du inte behöva bli förvirrad över att du gör fel på kuppen. Han kanske borde ta hand om sitt barn helt själv ett tag. Att du bara finns för barnet när hen själv söker upp dig men atr du hänvisar avklädningar, badningar och annat till pappa att sköta själv.

• Anonym (Disa)
    Anonym (kabom) skrev 2019-08-14 14:59:14 följande:

Fast jag har svårt att se att barnet mår dåligt av det, det är nog mer av att det skapas dålig stämning mellan oss isåfall. Han är en fantastisk pappa på alla sätt, det är mest jag som mår dåligt av det här överbeskyddandet. Vet att han har haft mycket skuldkänslor mot sonen när han lämnade hans mamma, kan ju vara det som spelar in. Tror inte på nåt sätt att han har några allvarliga problem, mer än att han inte kan hantera rädslan.

Ja, fast att du mår illa av det är inte okej. Du ska inte gå med det här i tron att det inte spelar nån roll för nån annan, "bara" dig. Du ska också ha ditt värde och din plats i det här. Om du känner dig utanför kan det vara bättre att ta ett steg bakåt, stanna upp och begrunda, lämna över till honom. Inte försöka mer och bli bättre. Det är nog dags att din kille försöker lite mer och lite bättre nu så att du inte mår så dåligt av det här. Sånt här kan skapa en klyfta till hans barn i längden så var mån om dig själv och hur du mår.
Svar på tråden Han skuldbelägger alltid