Bf Mars 2020 i Sthlm
Hej!
Kan jag hoppa in även fast jag har prel bf i april? Har också haft fysiska träffar med mammor från tidigare grupper så är gärna med i denna då jag inte hittar någon annan likadan :)
Hej!
Kan jag hoppa in även fast jag har prel bf i april? Har också haft fysiska träffar med mammor från tidigare grupper så är gärna med i denna då jag inte hittar någon annan likadan :)
Välkomna och grattis! :)
Jag mår faktiskt oförskämt bra, men har aldrig tidigare haft några direkta symptom heller. Min mage är lite kaos bara och jag är tröttare än vanligt. Men det är allt och jag hoppas det håller i sig så!
Jag bor faktiskt precis intill Enskede! :)
Jag ska skrivas in på Mama Mia söder om en vecka. :) Har någon varit där förr och vill dela med sig av sin erfarenhet av dem? Vi bokade själva in ett tidigt ul, kostade oss 800 kr. (Ej hos Mama Mia).
Fy jag vet hur det är med illamående... Märkte igår och idag att, om jag lyckas hålla en balans mellan salt och sötman så hjälper det något. Jag önskar dig lycka till inför jobbstart och hoppas all illamåendet lugnar ner sig lite! :(
Jag har inte heller berättat på jobbet och fasar lite över att göra det.
De har alltid varit glada innan men jag har liksom skämtsamt sagt att "Nu är vi verkligen nöjda" typ efter mitt senaste barn... så det känns lite pinsamt nu.. here we go again liksom. Jag borde ha varit tyst istället för att hinta om att jag var klar. Men jag kände mig klar! och vi hade pratat om en sladdis om några år kanske. Inte så här snabbt.. Vet inte om jag skrev det tidigare men vi hade skydd och jag blev gravid ialf. Men jag tänker att då är det meningen. Plussade även samma dag som min farfar gick bort. Kan inte låta bli att känna att det är lite "weird" på något vis. Och meningen på ett annat vis.
Ialf. Jag kommer ju bli tvungen att berätta inom nån månad eller så ialf. Är bara i vecka 7 nu så tänkte vänta tills efter kub-test som jag gärna vill göra.
Jag har inte tagit in den här graviditeten än riktigt känner jag, har svårt att glädjas dels pga jobbet och dels pga hur man får ihop det ekonomiskt. Vi har verkligen Harvat oss fram tidigare föräldraledigheter och det känns tungt att behöva gå från lön till Föräldrapeng igen. Jag veeet ju att man anpassar sig men jag har lite panik över det. Vi har ett bra sparkonto men vill gärna inte tömma det ... (igen).
Samtidigt så är det överväldigande att det än en gång är en liten som växer inom mig. längtar efter att få lära känna hon/han, att få berätta för syskonen..
Ja det är lite rörigt just nu!
Ni som har syskon när tänkte ni berätta för dem?
Ska ni kolla kön?
Man kan inte rå för allt som händer i livet ? Jag beklagar sorgen. Jag hade väldigt svårt att glädja mig för det illa livet i början av graviditeten. Nu kommer lyckan äntligen fram. Jag hoppas att det blir bättre för dig också med tiden. ? Hur många barn du?
Vi har också bestämt oss för kub och ta reda på kön. Jag väntar gärna med att berätta för fler än de som redan vet (våra föräldrar och någon bästa kompis) tills vi har fått alla provsvar. Iom att jag är en av de yngre på mitt jobb, känns det som att folk kommer att döma mig. Jag och min sambo har ett väldigt bra förhållande, känt varandra i snart 8 år och varit tillsammans i 3 år, så inga konstigheter där. Vi har en god ekonomi och ekonomiskt blir det inga problem. Däremot har jag ingen koll på det här med föräldrapenning...
Oj 300!? De tidigare grupper jag varit med i har vi varit typ 20 och då blev det snabbt väldigt intim stämning.
Alla kände alla liksom.