Bf Mars 2020 i Sthlm
Hej! :)
* Marre 25år, Johanneshov. BF 3/3-2020
Väntar mitt första barn, är idag i v12 (11+3).
Hej! :)
* Marre 25år, Johanneshov. BF 3/3-2020
Väntar mitt första barn, är idag i v12 (11+3).
Jag har mått illa mer eller mindre varje dag, spyr varannan dag, ont i fötterna och allt det typiska. Jag blir alltid trött runt 13-14 tiden... opassande när man jobbar, suck. :)
Gjorde tidigt ultraljud i vecka 9 och såg ett väldigt rörligt foster, fick även höra hjärtslagen. Ska på inskrivning om 1,5 vecka och är så nervös... kan liksom inte slappna av trots att jag har sett våran lilla gummibjörn som jag kallar den för. Känner någon igen sig? Har ni tips på hur man blir av med oron?
Hej, va kul!!
släng in era uppgifter i listan så kan vi ha lite koll på varandras bf och om man (i gravidhjärnan) glömmer var den andre bor etc
Hur mår ni alla? jag är i v.9 och mår illa varje dag och är så trött...ska försöka ta prover och se om jag har nån brist...är liksom tröttare än normal gravidtrötthet av vad ja minns hur det var...har två barn sen tidigare.
Jag bor faktiskt precis intill Enskede! :)
Jag ska skrivas in på Mama Mia söder om en vecka. :) Har någon varit där förr och vill dela med sig av sin erfarenhet av dem? Vi bokade själva in ett tidigt ul, kostade oss 800 kr. (Ej hos Mama Mia).
Fy jag vet hur det är med illamående... Märkte igår och idag att, om jag lyckas hålla en balans mellan salt och sötman så hjälper det något. Jag önskar dig lycka till inför jobbstart och hoppas all illamåendet lugnar ner sig lite! :(
Hej och välkommen!! kul att alla bor i södra sthlm än så länge, blir enkelt att ses Välkommen!!
kul att du fått göra ett ul redan...för mig känns det rätt overkligt fortfarande då ja inte varit på varken inskrivning eller ul...är det nån av er här som ska gå hos Mama Mia Söder?
Fy fan för detta illamående...för mig kommer det alltid efter lunch...så bävar över hur det blir nu efter semestern när man ska jobba...
vad jobbar ni med?Jag är ambulanssjuksköterska så det blir knepigt om man inte mår bra...jaja vi får se hur det går...
Gud så skönt att ditt illamående är borta! Jag fått höra att ?det blir bättre?, börjar bli något less på att höra det, haha. Jag har gett upp...
Vilket jobb du har, ja förstår verkligen att du måste vara ?med?. Har du möjlighet att ta en kort tupplur på dagarna om behöver? Skönt att din chef är medveten om din graviditet iallafall!
Jag jobbar på kontor med administration och annat gott. Det är ett högt tempo då vi utvecklar väldigt mycket, vissa dagar är svåra. Jag har faktiskt inte brättat för någon på jobbet ännu... Jag tycker det läskigt på något sätt. Sen har jag en massa tankar om hur det blir när alla vet. Men det börjar bli dags kanske, jag får in i vecka 13 imorgon och magen vill så gärna titta ibland. Livrädd!!
Illamåendet börjar sakta gå över för mig. Men.., den ENORMA tröttheten har gjort min hjärna så långsam. Jobbar inom polisen och måste också vara väldigt ?med?, vilket är jobbigt vissa dagar.. dock vet min chef trots att jag bara är i v 10:)
Jag har inte heller berättat på jobbet och fasar lite över att göra det.
De har alltid varit glada innan men jag har liksom skämtsamt sagt att "Nu är vi verkligen nöjda" typ efter mitt senaste barn... så det känns lite pinsamt nu.. here we go again liksom. Jag borde ha varit tyst istället för att hinta om att jag var klar. Men jag kände mig klar! och vi hade pratat om en sladdis om några år kanske. Inte så här snabbt.. Vet inte om jag skrev det tidigare men vi hade skydd och jag blev gravid ialf. Men jag tänker att då är det meningen. Plussade även samma dag som min farfar gick bort. Kan inte låta bli att känna att det är lite "weird" på något vis. Och meningen på ett annat vis.
Ialf. Jag kommer ju bli tvungen att berätta inom nån månad eller så ialf. Är bara i vecka 7 nu så tänkte vänta tills efter kub-test som jag gärna vill göra.
Jag har inte tagit in den här graviditeten än riktigt känner jag, har svårt att glädjas dels pga jobbet och dels pga hur man får ihop det ekonomiskt. Vi har verkligen Harvat oss fram tidigare föräldraledigheter och det känns tungt att behöva gå från lön till Föräldrapeng igen. Jag veeet ju att man anpassar sig men jag har lite panik över det. Vi har ett bra sparkonto men vill gärna inte tömma det ... (igen).
Samtidigt så är det överväldigande att det än en gång är en liten som växer inom mig. längtar efter att få lära känna hon/han, att få berätta för syskonen..
Ja det är lite rörigt just nu!
Ni som har syskon när tänkte ni berätta för dem?
Ska ni kolla kön?
[quote=79844292][quote-nick]Klintttan skrev 2019-08-20 12:52:30 följande:[/quote-nick]Jag har en liten deal med chefen att om jag behöver och det finns möjlighet så kan jag smita och vila lite här ich där. Dock känns det pinsamt eftersom kollegor har ibland frågat ?var ska du?? Och någon liten nödlögn får ges.
Känns det jobbigt att dom på ditt jobb ska få veta att du är gravid?[/
Så skönt att du kan göra det! När tror du att du kommer att berätta för kollegorna? :)
Ja det det känns lite jobbigt, men jag månar väl upp en bild som är värre än vad jag tror.
Hej alla!
Igår var vi på inskrivning, barnmorskan var väldigt trevlig och kände oss bekväma med henne. Dock såg hon själv ut att ha en bulle i magen, skulle gissa på att hon var i 6-7 månaden... vågade inte fråga då hon själv inte sa något. Min sambo tänkte att hon kanske bara var storväxt runt magpartiet, herregud...
Vi fick även se på lilla bebisen, en helt fantastiskt känsla! Allt såg fint ut och vi hade bestämt oss för kub-test, så det gjordes även igår. Jag hade dåliga järnvärden så att ett läkarbesök bokades till idag.
En Fb grupp lät väldigt trevligt! Välkomna alla nya !! <3