• Tukt

Usch vad äckligt

Nästan varje dag så är det någon här inne som deklarerar att saker som andra tänder på är äckligt, hygiensikt och kanske även "sjukt".
    Vad är orsaken till att du torgför dina åsikter om det andra gillar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Usch vad äckligt
  • Tukt
    Anonym (Fe) skrev 2019-08-14 19:24:03 följande:
    Å andra sidan är alla anynoma här. Har inte sett en enda användare med varken Namn, adress eller personnummer som hade gjort det möjligt att spåra personen i riktiga livet. Att ens text är blå gör egentligen ingen skillnad.
    Nu använder jag Familjelivs egna termer, inte Skatteverkets. Och när man smiter i väg som anonym, så kan man inte ens se dennes profil, än mindre skicka ett PM.
  • Tukt
    Anonym (J) skrev 2019-08-14 19:24:20 följande:

Hur många skriver just ordet äcklig/sjukt?

När det gäller att inte acceptera att människor är olika när det gäller sex och förhållanden är du lika skyldig , bara du kritiserar monogami och trohet...

Oavsett vilka exakta ord man använder för att kritisera andras livsval , det är i grund och botten samma beteende.

Det förekommer rätt ofta i trådarna här, vill jag säga. Därav min frågeställning.
    I övrigt förstår jag nog inte vart du vill komma.
  • Tukt
    Anonym (m) skrev 2019-08-14 19:31:33 följande:
    varför tar du illa vid dig om något tycker något är äckligt?
    Om du är helt övertygad om att de har fel kan du ju strunta i dem?
    Gör ett litet tankeexperiment. Byt ut den kink, turn-on som man äcklas över med homosexualitet, så får det en annan effekt, både psykologisk och juridiskt.
    Det är i sak ingen större skillnad, bara att utvecklingen går långsamt.
    Sedan kan den som äcklar sig högljutt även tycka homosexualitet är äckligt. Men då är man inne i en annan diskussion.
  • Anonym (Fe)
    Tukt skrev 2019-08-14 20:35:40 följande:
    Nu använder jag Familjelivs egna termer, inte Skatteverkets. Och när man smiter i väg som anonym, så kan man inte ens se dennes profil, än mindre skicka ett PM.
    Aha, för det är ganska lätt att ha en profil som egentligen inte säger något. Men visst du har en poäng angående PM.
  • Anonym (J)
    Tukt skrev 2019-08-14 20:37:37 följande:

I övrigt förstår jag nog inte vart du vill komma.

Att du och andra som har olika ? kinks? är ofta lika dömande som människor du skriver om.

Bara ni kritiserar olika saker.

Men grundtanken är samma , att endast era sexvanor och preferenser är bra och alla andra har fel.
  • Tukt
    Anonym (J) skrev 2019-08-14 21:00:04 följande:
    Att du och andra som har olika ? kinks? är ofta lika dömande som människor du skriver om.

Bara ni kritiserar olika saker.

Men grundtanken är samma , att endast era sexvanor och preferenser är bra och alla andra har fel.
    Jag har då aldrig påstått att något jag inte tänder på är äckligt, även om det så klart finns det för mig med.
    Har heller aldrig sett någon skriva att "normal sex" är äcklig. Sedan kan folk så klart komma med input om att traditionell sex kan ha begränsningar, men det är inte det samma som att skriva "usch".
  • LuciferIV

Tycker att det har betydelse för hur frågeställningen är gjord.

Om man tex ställer frågan: Vad tycker ni om analsex? Så är det ju inget konstigt att få svar alltifrån att man älskar det till att nägon tycker det är sjukt och vidrigt.

Det är ju faktiskt folks åsikter om den typen av sex man frågar efter.

Men om någon däremot frågar efter tex tips för lyckad analsex, så är det rätt omoget och skriva att det är äckligt, sjukt osv.

Gillar man inte analsex, hoppa över de trådarna då!

Eller vad ämnet nu är, analsex är ett bra exempel, då de diskussionerna oftast spårar ur.

• Anonym (Strumpbyxmannen)

Jag (man) älskar att gå runt i strumpbyxor och kåta upp mej, sedan bara få runka av sin kuk med dom på är härligt!
    Ska jag skämmas?

• Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Strumpbyxmannen) skrev 2019-08-15 13:20:51 följande:

Jag (man) älskar att gå runt i strumpbyxor och kåta upp mej, sedan bara få runka av sin kuk med dom på är härligt!

Ska jag skämmas?

nej varför skall du göra det.

dina kinks är dina kinks och så länge du sköter detta på ett sätt som inte är sexuellt ofredande så gör du det du trivs med.
  • Mandel

Nu är ju jag otroligt diplomatisk så jag skulle bara meddela att det inte är något för mig, men så länge alla inblandade är nöjda får folk pyssla med precis vad de vill!
    Skulle inte falla mig in att döma andra för deras sängkammarvanor.

Lärde mig något nytt i helgen fast det kanske inte riktigt passar in i sex eller vad nu syftet med det är, men "toaslav".
    Jag tackade artigt nej till det med motiveringen att det känns inte aktuellt för mig som inte ens vill kompiskissa på krogen...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Strumpbyxmannen)
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-15 14:05:19 följande:
    nej varför skall du göra det.

dina kinks är dina kinks och så länge du sköter detta på ett sätt som inte är sexuellt ofredande så gör du det du trivs med.
    Nej inte numera, när jag var yngre älskade jag att bli påkommen i provrum eller utomhus i bara tröja och strumpbyxor.
  • Anonym (Bill)

Bra frågeställning! 

Irriterar mig också hur vissa kan döma. Det är väl kanske personer med lite sämre självsäkerhet som försöker bättra på den genom att trycka ner andra människor. Men syftet förfelas eftersom effekten  istället blir att dom exponerar sin egen trångsynthet och brist på förståelse för andra än dom själva. Det är väl egentligen ett psykopatiskt drag dom visar upp. 

• Anonym (.)
    Anonym (Gp) skrev 2020-06-01 05:05:32 följande:

jag henne att hon ska tå ner trosorna och hon skulle ge mig dom !att sniffa på dom framför henne känns så när kommer jag hem hon ligger i soffan helt konstigt tanker jag!hon ar druckit nästan halv flaska sprit!after hon tagit några till glas hon somnade direkt !hon hade samma klänning på sig och jag undrar om hon hå andra trosor på sig!l.riktigt saktare liftar jag upp klänningen och såg att hon ar naken!hon varit real håriga och kurviga! Inte tänkte så mycket om och sätta jag mig nere på knäna och försöka komma med huvudet mellan hennes stora ben !med stora ögon öppna och djupa andetag trycker jag mig mer näre och samtidigt framåt !så mycket faktiskt känner jag inte bara håret som var överallt!!!exakt när fick jag smaka på smaken och känner lukten det vaknar hon men inte som hon skulle fattar våd som händer!!!fick jag inte leka så mycket mer när jag känner hennes händer som håller min huvud!viste jag detta blir en riktigt krig!hon liftar upp min huvud och fick jag en riktigt smäll som varit lika stark som bedövningen på tandläkaren!!!direkt hon blir arg som jag ar aldrig sett henne!!!den hon skriker på mig med fråga om jag ar glad och gillar äldre kvinnor håriga !samtiden hon tycka mig så hårdare mot hennes fitta som varit blött och liten slemmiga!after några gånger hon tryckte mig upp och när putta hon mig långt bort ifrån och gå på en gång!for mig så dåligt var inte!bara svider liten i ansiktet after hennes hårig fitta!!!smaken varit helt naturligt blandat med lukten!vi var inte så mycket socialt after och pratar vi ingenting med varandra!nästa dag fick jag en riktigt mötte på 2-3 timmar med massa frågor och förklaringar for hon kunde detta pga av hon jobbar som psykologen!!!det varit första och sista gången när jag upplever såna grejer!varit inte lika mycket kåt after men det är inte hänt again!after flyta jag hemifrån och försöker glömma bort allt som ar hänt!!!

I din vägg av text utan stycken och diverse andra fel, så beskriver du hur du genomför sexuella övergrepp på en kvinna som är utslagen av sprit. Vafan är det för fel på dig?

Jag är normalt sett mycket tolerant när det gäller sexuella avvikelser, men hallå! Samtycke först. Alltid.

Hoppas du bokar fler samtal med psykologen.
Svar på tråden Usch vad äckligt