Inlägg från: brallison |Visa alla inlägg
  • brallison

Vilken fysisk aktivitet att välja

Vad gör era barn (framför allt tjejer) för fysiska aktiviteter? Min dotter är snart 9, hon ska förhoppningsvis rida (om hon får plats i gruppen), samt simma men vi vill helst nån fysisk aktivitet till för henne. Hon hade gått ett år på krav maga (israelisk självförsvar) vilket både hon och vi tyckte var jättebra, men nu byter de lokaler, så det kan bli knäppigare med allt, så jag vill överväga andra alternativ

• Svar på tråden Vilken fysisk aktivitet att välja
  • brallison
    BurningDiamond skrev 2019-08-15 12:00:43 följande:

Om hon redan tränar kampsport och gillar det hade jag nog föreslagit någon annan typ om krav maga är för svårt att ta sig till.

Vet du om det finns nåt liknande? Jag vill helst ha en betoning på självförsvaret och inte så mycket på kampsport-delen (har en kollega som höll på med flera kampsporter under sitt liv och förra året på mitt förslag bytte till krav maga och sa att den var bättre av den anledning att det inte finns alla ritualer runt omkring - det är just självförsvar om hur man ska göra i vissa situationer och inte hur man ska andas, tänka på sin motståndare och sånt).
  • brallison

Tack för alla svar och tips! Dottern kom in på ridning (dock vet jag inte hur mycket just ridning blir det under första året - tror, det är mest hur man ska hantera hästen, men det är väl också fysisk ansträngning ), så vi avvaktar lite med om det behövs nåt mer.

Svar på tråden Vilken fysisk aktivitet att välja