• Anonym (Jojka)

    Vacklande sänghalms dans.

    Jag och min partner var samspelta från börja, vårt sexliv var som en dans, men nu på senare år har hon börjat få för sig att hon bestämmer när och hur vi gör det, detta ställer ju till det eftersom jag själv är rätt bestämmande, och blir fullständigt avtänd när hon försöker få mig undergiven, har pratat om det, men blir bara bråk och anklagelser att jag bara ser henne som en knulldocka och inte bryr mig vad hon vill.... Trots att det är så idag för mig....

    Finns det nåt subtilt sätt att vrida tillbaka henne till tiden vi båda gav och tog, eller är det kört?

  • Svar på tråden Vacklande sänghalms dans.
  • Anonym (Sebben)

    Finns många trådar om detta. I stort sett kört, försök prata om det och ta hjälp av terapeut om ni förmår er. Var snäll och lekfull och ge inte upp.

  • Anonym (A)
    Anonym (Sebben) skrev 2019-08-15 16:12:01 följande:
    Finns många trådar om detta. I stort sett kört, försök prata om det och ta hjälp av terapeut om ni förmår er. Var snäll och lekfull och ge inte upp.
    +1
  • Anonym (Jojka)
    Anonym (Sebben) skrev 2019-08-15 16:12:01 följande:

    Finns många trådar om detta. I stort sett kört, försök prata om det och ta hjälp av terapeut om ni förmår er. Var snäll och lekfull och ge inte upp.


    Kunde man prata om det så skulle jag, som sagt, bråk, anklagelser m.m kommer då :-/

    aja, får försöka igen, bråken jan vara roliga ibland.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Jojka) skrev 2019-08-15 18:08:22 följande:

    Kunde man prata om det så skulle jag, som sagt, bråk, anklagelser m.m kommer då :-/

    aja, får försöka igen, bråken jan vara roliga ibland.


    Det är helt OK för en partner i ett förhållande att sluta med sex och vara asexuell. Asexualitet ska dock inte påtvingas partnern som har kvar sitt biologiska behov av närhet och sex.

    Öppen och ärlig dialog om behov och möjligheter att väcka samlivet igen (verkar vara svårt) bör funderas över gemensamt. Öppet äktenskap kan diskuteras med diskret eller öppna externa partners.

    Personligen har jag många killkompisar så jag kan inte tänka mig en längre par-relation med en kvinna som inte vill ha mig sexuellt. Jag tycker att man då rätt raskt ska avsluta relationen så att var och en kan skapa sitt liv på bästa sätt utan att tyngas av en partner som har intimitetsbehov som inte passar ihop i relationen.

    Personligen tror jag få killar skulle bli ihop med tjejer om det inte innebar sex. Varför annars anstränga sig? De är ju ofta griniga, självupptagna och rätt nojiga.. men det händer att de har fina egenskaper med förstås

    Haha, nu har jag retat upp alla arga tjejer här inne som benämner killar nedsättande för mansbebisar.. det finns ju verkligen många många kvinnobebisar med.. kanske dags att berätta det?
Svar på tråden Vacklande sänghalms dans.