• Anonym (Inte bra)

Dottern vill inte till sin pappa, vad göra?!

Det låter ju inte bra att hon ha ångest. Men man måste veta varför hon inte trivs hos pappan. Det kan ju handla om att hon inte trivs med själva omställningen och då får man ju stötta henne i det. Däremot om det handlar om att pappan tar hand om henne på ett sätt som hon inte trivs med eller är taskig osv är ju en annan sak. Då skulle jag inte skicka iväg henne utan skulle tvinga pappan sitta ner med Er och reda ut. Sen tycket jag att socialtjänsten måste ju faktiskt hjälpa till mer. Msn kan inte bara säga att har pappan umgängesrätt ska barnet dit oavsett om den vill eller inte.

• Anonym (Inte bra)
    Mrs Moneybags skrev 2019-08-16 10:03:37 följande:

Fast att inte trivas med omställningen kan väl vara ett skäl så gott som något att få slippa åka fram- och tillbaka...? Tänker jag, i alla fall.

Själv skulle jag avsky att bo i två olika hem. Jag kan inte förstå varför barn alltid måste tvingas göra det, barn som har ännu större behov av att allt är likadant, från dag till dag...

Men enligt lagen måste nog TS tvinga dottern att åka, oavsett dotterns känslor. Annars kan hon förlora vårdnaden på sikt. 

Jag håller med dig. Väldigt konstigt egentligen att barnen måste byta hem fast det är föräldrarna som inte kan/leva leva tillsammans. Borde vara tvärtom. Och extra svårt blir det ju för den här lilla tjejen som inte vill. Jag tänker Om problemet är själva omställningen så går det ju över när barnet har varit hos pappan i några timmar eller så men det ju värre om hon har ångest alla dagar hon måste vara där.
Svar på tråden Dottern vill inte till sin pappa, vad göra?!