Ca 145 42,5kg
Hur gammal är hon?

Hur gammal är hon?

är hon 11/12 år så är hon normalviktig.
Under 10 så ser det sämre ut.
Men minska portionerna bara och slopa sockret.

Som 9-åring ser man att hon har hull. En nioåring ska vara benig.
Jag ser ut som hon i kroppen, fast betydligt längre och betydligt äldre.
Jag är 166 och väger 54 kg. Är 29 år.
[quote=79835510][quote-nick]Ljbs skrev 2019-08-16 11:21:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Vart har någon påstått att det är fetma!?
Fast det är ju inte fetma nånstans som många antyder.

Ingen här har påstått att hennes dotter har fetma. Du blandar ihop det med en annan tråd (har också läst den och där var det de facto tal om fetma).
Fast det är ju inte fetma nånstans som många antyder.

Havrekuddar?
Gul förpackning, röd text?
De innehåller socker. Även fullkornsvarianten.
Det är inte så att dom har fri tillgång. Ca 2 fl fil, en näve (hennes näve) osötad müsli eller havrekuddar , äppelklyftor, en knäckemacka med en skiva ost och gurka. Tror knappast något utav det till kvällsmålet bidrar till övervikt.

Ja, musli läste jag (torkad frukt såg jag framför mig).
Det finns bättre alternativ. Vi köper alltid hem fullkornsringar (grön förpackning, fullkorn, noll tillsatt sötning - kommer inte på vad de heter, men finns iaf på Ica. Finns även med blåbär och röda bär. Vi kör alltid helt naturella).
[quote=79837746][quote-nick]Vildbi skrev 2019-08-17 11:42:32 följande:[/quote-nick]Havrekuddar?  
Gul förpackning, röd text?  
De innehåller socker. Även fullkornsvarianten.  
[/ 
Osötad MÜSLI!! Eller havrekuddar (vilket är ett bättre alternativ än vissa andra flingor)

FREBACO KVARN.
Finns som fullkorn, havre naturell, blåbär och röda bär.

Ska se om jag hittar den...
Vilken tråd pratat ni om?

Tror att det är denna?
www.familjeliv.se/forum/thread/79817735-du-som-har-ett-barn-som-ar-cirka-85-9-ar-gammal-hur-langt-ar-barnet-och-vad-vager-barnet/1
Vilken tråd pratat ni om?