Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

Vilken väggfärg passar till ekmöbler?

Vi ska snart flytta och vi kan inte riktigt bestämma oss för vilken färg vi ska ha på väggarna i det nya sovrummet. Vi har sängen Malm från IKEA och sängborden i samma serie, allt i ek.
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=60994

Jag tycker att grått och limegrönt går bra ihop med ek men man kanske ska ha lite ljusare väggar eftersom eken är lite mörkare?

Reality is a bore
  • Svar på tråden Vilken väggfärg passar till ekmöbler?
  • Trinity78

Ja, jag funderar på om vi bara ska måla/tapetsera en fondvägg. Jag har varit lite inne på creme/latte men jag är rädd att det kanske blir för mycket brunt då?

Reality is a bore
  • Trinity78
    ME 71: Fönstren vätter mot norr, tror jag.. Ditt sovrum var jättefint! Snygg säng också
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Sudd: Ja, det låter vettigt. Jag vill ändå inte ha det i sovrummet, det sägs att man bli hungrig av rött.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Therese y Rebecca skrev 2006-03-15 21:36:21 följande:
    rosa/lila/cerise tycker jag... sköna fräscha färger i ett sovrum
    Möjligtvis lila men rosa är inte riktigt min favoritfärg. Lila och grönt är ju iofs fint ihop.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    izza29 skrev 2006-03-16 08:43:13 följande:
    Jag har olivgrönt o brunt till denna serie....har lite bilder i galleriet.
    Jättefint! Jag gillade verkligen hur du har målat på väggarna.
    Reality is a bore
  • Trinity78

Det verkar som att det får bli en grön/brun/vit färgskala i sovrummet. Ev med vissa smådetaljer (kudde, tavla el dyl) i lila för att bryta av lite.

Reality is a bore
  • Trinity78
    zmuliz: Grått blir det nog i vardagsrummet, fast våra soffor är gråa så jag är lite osäker. Vi ska även köpa ett nytt köksbord (förmodligen i ek) men jag vet inte riktigt än vad jag ska välja för färg i köket.
    Reality is a bore
Svar på tråden Vilken väggfärg passar till ekmöbler?