Närstående missbruk
Skulle ni anmäla en närstående för missbruk?
Tex tala om för hens jobb hur det ligger till och tipsa polisen.
Skulle ni anmäla en närstående för missbruk?
Tex tala om för hens jobb hur det ligger till och tipsa polisen.
Det beror på.
Det gäller Cannabis som personen periodvis tar dagligen, på kvällen.
Personen sitter mest för sig själv, är blyg när hen inte är påverkad.
Som Påverkad är personen otroligt social och glad.
Jag är trött på personlighetsförändringen som sker men personen vägrar inse sitt beroende. Har hållt på i över 10 år..
Det är inget för arbetsgivaren utan du själv som får sätta gränser om du är less.
Röker personen på arbetstid?
Eller vad var anledningen till kontakta arbetet över nått som sker på fritiden?
Personen kör bil på jobbet!
När personen Röker dagligen på kvällen så tycker inte jag att personen är lämplig förare.
Dessutom att ta hand om andra människor, personen kallar sig för effektiv då hen gör det hen ska hos en patient supersnabbt. Allt för att kunna gå tidigare, fuska sig till en hel dag fast hen var klar för länge sedan.
Vad blir det för kvalitet på jobbet hos varje patient om man gör allt så snabbt man kan? Det är ju människor vi pratar om, det kanske är den enda kontakten patienten får av en annan människa på hela dagen.
Hen är inte intresserad av att prata med patienterna heller.
Men vi har bara en rattfyllerilag för THC, och det har man inget kvar efter 8-10h efter intag i blodet.
Jag kan inte riktigt svara på om personen är lämplig, men du verkar ge cannabis egenskaper den inte har.
Och jag anser att arbetsplatsen är mer lämpad att se om personen gör sitt jobb eller inte, och inte ska styras vad av den gjorde kvällen före.(även om det är sådär moraliskt)
Då arbetsgivare inte äger din fritid, utan den är din egen.
Har du konkreta och handfasta problem som händer denna person?
Och inte som handlar om vad du tror, utan vad som faktiskt händer.
Info jag hittat:
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.
Det syns genom blodprov från 12-72 timmar beroende på hur mycket du har rökt innan.
I pisset däremot kan det synad från 1-60 dagar beroende på hur mycket du har rökt innan.
Att kunna få fram att någon rökt på är inte samma tid som när det faktiskt påverkar denna människa.
Personen verkar vara en idiot men tveksamt att du kan skylla detta på cannabis.