• viljaa

Vi runt 25 som längtar efter första barnet!

Hej !

Finns det någon mer runt 25 som vill bli gravid med första barnet? Vi är på vårt första seriösa försök som inkluderar tempning, ÄLtest och symptomsanalyserande. Man blir ju galen på en gång alltså:) har BIM 23/8.

• Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!
  • Ellie21
    viljaa skrev 2019-08-18 15:21:19 följande:

Oj vad spännande! Då blir det trevliga dagar här nu då :D vi fick till det alla dagarna mellan mens och ÄL UTOM precis på ÄL dagen. Hoppas att det inte gjorde nåt:) jag väntar BIM 23/8 och min temp fortsätter stiga. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är ett graviditetstecken. Har även haft massa vita flytningar sen ÄL som jag inte tror att jag brukar ha. Summa summarum, vi får väl se vad som händer i veckan!!

Härligt, då håller jag tummarna :) Det är ju alltid ett gott tecken att det är lite annorlunda symptom :D
  • Ellie21
    Silije skrev 2019-08-18 15:41:32 följande:

Hej. Jag är 25 år och jag och min make har försökt i 13 månader med första barnet. Har pcos och äter letrozol tabletter för att få ägglossning sedan 6 månader tillbaka. Än har det inte tagit sig. Har bim om tre dagar men tog ett testa tidigt idag som var negativt men ett äl som var nästan positivt så vet inte om man ska fortsätta hoppas eller satsa på nästa månad.

Hoppas att du plussar, alltid svårt att hålla sig men jag skulle testa igen några dagar efter BIM :)
  • Silije

Ska försöka hålla mig. Vill så gärna ha ett plus nu. Haha. Såg att mina smileys blev en massa frågetecken xD

• viljaa
    Silije skrev 2019-08-18 17:33:40 följande:

Jodå. Får ägglossning varje månad men än har inget velat fästa???? Ska försöka hålla hoppet upp????

Ja okej! Förhoppningsvis är det just augustiägget som blir en bebis nu då :) jag håller alla tummar för er! Tycker det är så svårt att inte överanalysera. Jag testade neg på ÄL+9 idag men försöker tänka att än är inte loppet kört. Bim på fredag :)
  • viljaa
    Silije skrev 2019-08-18 17:57:43 följande:

Ska försöka hålla mig. Vill så gärna ha ett plus nu. Haha. Såg att mina smileys blev en massa frågetecken xD

Det är ju verkligen svårt att låta bli. Jag testade neg idag.. men jag vill verkligen också få plus. Försöker intala mig att det kommer ta tid att bli gravid men kommer ändå bli ledsen om jag får mens i veckan istället för plus.
  • viljaa
    Ellie21 skrev 2019-08-18 17:53:33 följande:

Hoppas att du plussar, alltid svårt att hålla sig men jag skulle testa igen några dagar efter BIM :)

Hoppas också det! Idag var det väldigt negativt:( inte morgonurin dock, och det är bara ÄL+9. Men ändå. Håller tummarna att det tar sig för dig:)
  • Ellie21
    viljaa skrev 2019-08-18 18:03:40 följande:

Hoppas också det! Idag var det väldigt negativt:( inte morgonurin dock, och det är bara ÄL+9. Men ändå. Håller tummarna att det tar sig för dig:)

Tack! Hoppas så, man vill ju veta nu om det tog sig eller inte men det är ju värt väntan <3
  • Silije

Det är konstigt. Fast man försöker att inte ha förhoppningar och till och med när man är säker på att det inte har lyckats så blir man jätte besviken varje månad. Förhoppningsvis så är augusti turmånaden för oss alla :)

• viljaa

Vad tror ni?? Det är BIM-4 nu och jag tycker jag ser nåt jättesvagt, men vågar inte hoppas?!?
  • cleoeme
    viljaa skrev 2019-08-19 07:15:55 följande:

Vad tror ni?? Det är BIM-4 nu och jag tycker jag ser nåt jättesvagt, men vågar inte hoppas?!?

Grattis :)
Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!