• viljaa

Vi runt 25 som längtar efter första barnet!

Hej !

Finns det någon mer runt 25 som vill bli gravid med första barnet? Vi är på vårt första seriösa försök som inkluderar tempning, ÄLtest och symptomsanalyserande. Man blir ju galen på en gång alltså:) har BIM 23/8.

• Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!
  • Hola666

En 25 åring här, slutade med p-piller i början av juli och fick pillermens men nu är mensen sen 4 dagar och har testat mig en gång med testa tidigt test och en gång för 4 dagar sen men visade negativt.. får vänta och se eller testa något annat gravtest..

• viljaa
    cleoeme skrev 2019-08-19 08:33:27 följande:

Grattis :)

Åh tack! Vågar inte tro på det men tog ett till nu när det var typ 3 h sen jag kissade bara och visade tom liiite starkare streck. Snart kanske jag vågar testa med digitalt test:)

• viljaa
    Hola666 skrev 2019-08-19 13:16:26 följande:

En 25 åring här, slutade med p-piller i början av juli och fick pillermens men nu är mensen sen 4 dagar och har testat mig en gång med testa tidigt test och en gång för 4 dagar sen men visade negativt.. får vänta och se eller testa något annat gravtest..

Hej!! Vad spännande! Vissa plussar ju sent :) du kan vara en av dem! Jag håller tummarna för dig. Har du några symptom?
  • Hola666
    viljaa skrev 2019-08-19 18:33:28 följande:

Hej!! Vad spännande! Vissa plussar ju sent :) du kan vara en av dem! Jag håller tummarna för dig. Har du några symptom?

Tänkte testa imorgon igen.. har haft halsbränna samt illamående men kan ju lika gärna vara en förkylning på gång x) tack!
  • Nitsew

Hej! Är 23, hoppas det går bra att jag hänger med här också :) slutade med p-piller i april, men är rädd att cykeln fortfarande är ?ur balans?. Men håller tummarna att det ska gå nu! Håller tummarna för er andra också! :)

• viljaa
    Nitsew skrev 2019-08-21 00:40:21 följande:

Hej! Är 23, hoppas det går bra att jag hänger med här också :) slutade med p-piller i april, men är rädd att cykeln fortfarande är ?ur balans?. Men håller tummarna att det ska gå nu! Håller tummarna för er andra också! :)

Såklart! Håller tummarna för dig :)
  • Ebeckman94

Hej! 25 här ???????? Jag tempar med??Jag hoppar in här med och hoppas någon har/haft liknande, jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet, är på ÄL+9 ( 20/8 ) och den 26/8 fick jag blod på pappret på kvällen och mensen är beräknad den 3/9 och blöder fortfarande men det är både brunt och rött, kommet bara på pappret och knappt något i bindan. Men det är rätt mycket på pappret.. har väldigt ont i brösten och molnande värk i magen och i ljumskarna.. är det fler som blöder såhär så många dagar innan mensen, tänkte det kanske är nidblödning men känns lite mycket för att vara det ????

• mea08

Hej!

Hoppar in här också :) Jag är 26 och sambon 30.

Slutade med p-ring i slutet på Juli och har nog precis haft min riktiga mens så nu börjar äl dagarna närma sig :D

Använder mig av NC appen, men tänkte strunta i äl-testerna då jag mer än gärna har sex var och varannan dag ändå haha... Kanske börjar med det om det inte tar sig de första försöken för att vara säker på att jag överhuvudtaget får äl.

• hoppfull26

Hej!

Jag är 26 (och min sambo 30), hopps jag kan få räknas som ?runt 25? ;)

Vi har haft oskyddad sex i ca 3mån men jag har förstått varje gång att det inte har tagit sig då vi inte varit experter på att träffa ÄL. Jag har inte velat berätta när den är för att undvika press :) denna månad dock har symtomen varit annorlunda: molvärk i ljumskar och yrsel.

Har tagit CB testa tidigt som jag har fått streck på, och tog ett RFSU imorse som visade vääääldigt svagt. Kastar in bilder här - ni kanske har input om det bara är spök?

BIM var i tisdags och jag borde vara på ÄL +16. MEN jag fick även en ÄL-flytning den 16/8 (testar ej med stickor) så jag skulle också kunna vara på ÄL+12/13.

Förlåt för långt inlägg. Håller alla tummar för er här inne :) kramar!

PS. Ni får vända på telefonerna för jag kan inte rotera bilderna tyvärr x)

• viljaa
    hoppfull26 skrev 2019-08-29 11:41:48 följande:

Hej!

Jag är 26 (och min sambo 30), hopps jag kan få räknas som ?runt 25? ;)

Vi har haft oskyddad sex i ca 3mån men jag har förstått varje gång att det inte har tagit sig då vi inte varit experter på att träffa ÄL. Jag har inte velat berätta när den är för att undvika press :) denna månad dock har symtomen varit annorlunda: molvärk i ljumskar och yrsel.

Har tagit CB testa tidigt som jag har fått streck på, och tog ett RFSU imorse som visade vääääldigt svagt. Kastar in bilder här - ni kanske har input om det bara är spök?

BIM var i tisdags och jag borde vara på ÄL +16. MEN jag fick även en ÄL-flytning den 16/8 (testar ej med stickor) så jag skulle också kunna vara på ÄL+12/13.

Förlåt för långt inlägg. Håller alla tummar för er här inne :) kramar!

PS. Ni får vända på telefonerna för jag kan inte rotera bilderna tyvärr x)

Grattis! Jag är också gravid med BF 1 maj (tror jag). Har gjort en tråd för BF 2020 också!:D
  • hoppfull26
    viljaa skrev 2019-08-29 12:15:29 följande:
    Grattis! Jag är också gravid med BF 1 maj (tror jag). Har gjort en tråd för BF 2020 också!:D

åh vad roligt!! GRATTIS :) 

Jag försöker hålla mig från att testa i typ två dagar så ska jag försöka mig på ett digitalt med veckoindikator tänkte jag. Så roligt med ny tråd. Hoppas in där så fort jag vågar lita på resultatet :) <3

• Ellie21

Idag plussade jag, kunde knappt tro det så det fick två test, både visade positivt :D <3

• Ellie21

Idag plussade jag, kunde knappt tro det så det fick två test, både visade positivt :D <3

• Ellie21
    Ellie21 skrev 2019-09-01 17:27:30 följande:

Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!