• Anonym (26år)

    Att dejta med kroppskomplex

    Hur lyckas man på dejtingfronten när man har kroppskomplex, nästan skäms över sig själv och ser inte varför någon skulle finna en själv attraktiv/intressant?

    Som kille så är dejtingfronten redan svår från start, men det blir ju inte lättare när man tycker illa om sig själv... Jag har en del komplex över min kropp, känner mig omanlig som tusan. Jag är kort(167cm), smal (60kg) och har ett allmänt ungt utseende.

    Jag har inte direkt något jättestort socialt umgänge heller, så chansen att jag träffar någon ny utanför min vänskapskrets är inte så stor. Försökt dejtingappar osv men det är svårt, mest pga längden eftersom det är så många som har som profiltext att man bör vara lång osv, vilket också ökar osäkerheten hos mig själv.

    Som relativt liten kille så har jag också haft oturen att få en något mindre kuk, vilket också spär på osäkeheten kring att någon skulle vilja vara med just mig (14cm lång, 11cm omkr)..

    Mina närmsta vänner har flickvänner, och har haft det länge nu, vilket också resulterat att dom börjat ha massa ?pardejter/parmys) elller vad man ska kalla det, och då blir jag utanför. Vill liksom slippa vara det ojämna hjulet hela tiden och hitta någon som jag gillar, och som gillar mig. Men ja, oddsen är inte direkt med mig känner jag, och efter att ha försökt och försökt så känns det allt mer hopplöst. Inte haft ett förhållande sen jag var 17, dvs 9 år sedan!! Folk måste ju tro att det är något fel på mig.. och potentiella dejter som ställer frågan måste ju tro samma sak...

    Skulle nog inte säga att jag ser jättedålig ut, men hur tusan hittar man kärlek när man har dessa oattraktiva egenskaper och komplex?!

  • Svar på tråden Att dejta med kroppskomplex
  • Anonym (Eli)

    Aaww! Vad jobbigt för dig!

    Att gå in i dejtingen utan självförtroende sådär är sällan lyckat. Så jag skulle tipsa dig om att fake it til you make it! Ibland funkar det bättre än man tror - och speciellt här! För när du väl beter dig som att du har mer självförtroende kommer du lyckas bättre, och när du lyckas bättre kommer du få mer självförtroende!

    För övrigt så skulle inte jag ha något emot att dejta någon med en kropp som din. Stora gorillor är inget för mig haha! Och kukstorleken är verkligen inget extremt, så inget att vara orolig för! Ja, om du nu inte råkar träffa någon med en rätt slapp fitta då haha! För övrigt är det mycket trevligare med en lite mindre kuk om man kör analt tycker jag! Din vore typ perfekt till det, faktiskt ^^

    Lycka till!

  • t1000

    Jag kan känna igen mig lite i din text.

    För det första kan du sluta fundera på kukstorleken. Lättare sagt än gjort. Men tror ärligt talat att kukstorleken har väldigt liten betydelse. Särskilt om man kan kompensera på andra sätt.

    Den kommer helt enkelt ganska långt ner på kvinnors önskelista.

    Längden däremot är ju inte till din fördel direkt då det är de första man ser till skillnad från kuken. Plus att det är så hårt förknippat med manlighet. Där har du tyvärr en uppförsbacke.

    Jag är 175 cm och har blivit dissad ett antal ggr för att jag är för kort. Det är inte kul, men samtidigt kan vi inte påverka längden.

    Så lägg fokus på det du kan göra. Gymma , bygg en snygg kropp, fixa frisyren och kläder som gör att du sticker ut lite.

    Sen lägg fokus på "korta" tjejer. Sure, även många kortisar suktar efter en lång hunk.

    Men det viktigaste för kvinnorna är du är längre. Så satsa på tjejer typ <163 cm.

    Du kan ju alltid slänga ut krokar på längre tjejer. Men du bör nog ha ett himla bra självförtroende först och komma över eventuella komplex. Samt vara beredd på att bli dissad mer.

    Som sagt, du har uppförsbacke men inte omöjligt. Tittar man omkring sig finns det korta killar som lyckas iaf. Men dom har självförtroendet.

  • Anonym (Kvinna 160)

    Självförtroendet är den viktigaste aspekten som saknas.

    Längden är ok , vikten Tja lite tunn, längden över/runt medel.

    Min partner är 170 väger 70 och har 8 cm och han är mitt allt

  • Anonym (Baird)
    Anonym (26år) skrev 2019-08-19 02:15:31 följande:

    Som kille så är dejtingfronten redan svår från start, men det blir ju inte lättare när man tycker illa om sig själv... Jag har en del komplex över min kropp, känner mig omanlig som tusan. Jag är kort(167cm), smal (60kg) och har ett allmänt ungt utseende.

    Som relativt liten kille så har jag också haft oturen att få en något mindre kuk, vilket också spär på osäkeheten kring att någon skulle vilja vara med just mig (14cm lång, 11cm omkr)..


    Att du tycker illa om dig själv är ingen bra start. Sluta att jämföra dig med andra.
    Alla har nåt bra och speciellt, du med.
    Att du har mindre kuk behöver inte ha samband med att du är kort. En av de mest kända porrskådisarna, Ron Jeremy, är 168 och har en rejäl dase.
    Din kuk är fullt tillräcklig.
    Och det finns många korta manliga kändisar som får fruntimmer:
    Al Pacino, Dustin Hoffman, Jack Black, Daniel Radcliffe, Tom Cruise, Usher, Elijah Wood, m.fl.
  • Anonym (Baird)

    Och så du får lite perspektiv:
    jag är 185, har rätt stor kuk, nästan 20 cm.
    Jag har aldrig haft en tjej.
    Många killar som är kortare än mig, har haft tjejer.

Svar på tråden Att dejta med kroppskomplex