• notnaxd

    3-månaders vaccination

    Hej!

    Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.

    Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?

    För och nackdelar?

    Mvh

  • Svar på tråden 3-månaders vaccination
  • Alexi

    De vaccin som är inom det svenska vaccinationsprogrammet är ju väldigt beforskade. Dvs de har getts under en oerhört lång tid och ges mot svåra sjukdomar där sjukdomarna annars skulle kunna skada barnet för livet, jämfört med eventuella biverkningar av vaccinet. Det vaccin som ges vid 3 månader är väl mot polio bland annat, dvs en sjukdom som kan förlama ditt barn för livet.

    Alla normala föräldrar tar dessa vaccin utan att tveka. Det handlar också om att skydda de barn som av medfödda sjukdomar och funktionshinder inte får ta vaccin, om de flesta andra barn är vaccinerade så minskar risken för sjukdomarnas spridning.

  • syntharen

    Men guuuud! Vaccinera ditt barn för sjutton! Det finns inga som helst belägg för att vaccinet ska vara skadligt, däremot hjälper vi med friska barn att skydda dom barn som inte kan vaccineras pga andra sjukdomar! Vi förhindrar att epidemier av sjukdomar att spridas.

  • Phalaenopsis

    Man vaccinerar så tidigt som möjligt just för att dessa små barn är så känsliga och tål sjukdomarna dåligt. Att vänta/skippa utsätter barnet för större risker.

    Dessutom tar man fler sjukdomar samtidigt för att slippa utsätta små känsliga barn för flera sprutor och barnet får i sig mindre av tillsatserna när immunsystemet bara måste aktiveras en gång.

  • Nike76

    Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.

  • Alexi
    Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:
    Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.
    Nu väntar jag bara att du ska skriva att hon fick autism också av MPR...
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:

    Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.


    Vissa personer reagerar dåligt på vacciner. Dessa ska självfallet inte fortsätta vaccineras men det är också dessa personerna som sannolikt hade drabbats hårdast av sjukdomen, då ett vaccin är en mildare variant av sjukdomen.

    Däremot är vaccinen betydligt säkrare än sjukdomen är och biverkningarna är mildare.

    Du gör din dotter en otjänst genom att inte vaccinera dina andra barn, om de någon gång lyckas få med sig smittan hem kommer din dotter antagligen drabbas väldigt hårt.

    Dessutom, det är exakt för personer som din dotter som vaccinationsprogrammet finns till. Att alla andra har valt att vaccinera sina barn skyddar din dotter som inte kan vaccineras. Det verkar ganska motsägelsefullt att då rekommendera andra att inte vaccinera sina barn...
  • Nike76
    Alexi skrev 2019-08-19 21:15:45 följande:

    Nu väntar jag bara att du ska skriva att hon fick autism också av MPR...


    Nej men Steven johnson syndrom. En biverkan där dödligheten är 30%. Varför trodde du att jag skulle säga autism? Finns ingen forskning som styrker det påståendet.
  • Nike76
    IceKitten skrev 2019-08-19 21:22:46 följande:

    Vissa personer reagerar dåligt på vacciner. Dessa ska självfallet inte fortsätta vaccineras men det är också dessa personerna som sannolikt hade drabbats hårdast av sjukdomen, då ett vaccin är en mildare variant av sjukdomen.

    Däremot är vaccinen betydligt säkrare än sjukdomen är och biverkningarna är mildare.

    Du gör din dotter en otjänst genom att inte vaccinera dina andra barn, om de någon gång lyckas få med sig smittan hem kommer din dotter antagligen drabbas väldigt hårt.

    Dessutom, det är exakt för personer som din dotter som vaccinationsprogrammet finns till. Att alla andra har valt att vaccinera sina barn skyddar din dotter som inte kan vaccineras. Det verkar ganska motsägelsefullt att då rekommendera andra att inte vaccinera sina barn...


    Som sagt. Prenumerera på svenska och amerikanska biverkningslistan och återkom. Aldrig att jag skulle fortsätta ge mina barn vacciner. Efter allt jag läst på och även varit delaktig i en forskningstudie om vaccinskador.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-19 21:42:40 följande:

    Som sagt. Prenumerera på svenska och amerikanska biverkningslistan och återkom. Aldrig att jag skulle fortsätta ge mina barn vacciner. Efter allt jag läst på och även varit delaktig i en forskningstudie om vaccinskador.


    Fast, nä när msn läser studier, som denna tex: Stevens-Johnson Syndrome Associated with Drugs and Vaccines in Children: A Case-Control Study

    Umberto Raucci, Rossella Rossi,

    Är slutsats att: No increased risk was estimated for .

    Det finns INGEN anledning att som förälder väljarstöd avstå vaccinationsprogrammet försvinna barn om inte en läkare avråder pga någon komplikation barnet må ha. Det finns alldeles för många konspirationsteorier kring vaccin.
Svar på tråden 3-månaders vaccination