Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Finns det hopp?

V. 7 kan vara för tidigt att se ja. Det beror på flera faktorer som VUL-apparatens ålder och förmåga, läkarens vana, hur fostret sitter m.m. Däremot är det en myt det där med embryon som fäster sent. Alla embryon fäster mellan 5-7 dagar efter äl och de utvecklas alla i samma takt. Jag har gjort 10 IVF-insättningar så det vet jag efter samtal med läkare. 
    Det viktigaste av allt är dessutom att man aldrig nånsin så pass tidigt i en graviditet som läkare ska uttala sig så himla tvärsäkert! Jag fick veta i v.10 på VUL att mitt foster dött v.7, men ändå ville läkaren att en läkare till skulle titta så de verkligen var säkra. Jag fick inte ens Cytotec förrän efter ytterligare ett VUL en vecka senare. Du ska absolut inte ta några piller eller göra skrapning förrän du verkligen vet!1 Tycker 4 dagar var för lite, minst en vecka till skulle de gett dig.
    Sa du uttryckligen att du har långa cykler? Några eller t.o.m flera dagar senare äl än du tror kan göra skillnad på vad man ser på VUL.

Svar på tråden Finns det hopp?