• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • LinneaWookie
    lillpeanut skrev 2019-10-12 15:14:16 följande:

Måste bara fråga, är ni också sjukt hungriga? Är typ hungrig hela tiden, och det är ingen vanlig hunger utan nån form av animaliskt måste-äta-NU hunger. Vill dessutom mest äta fett och saltiga grejer, men har en överdrivet nyttig sambo, dels är det ju inte bra att äta sånt. Vad ska man göra? Vill bara trycka i mig chips och hamburgare typ, haha...

Både och. Mår illa av tanken på det mesta just nu, men "måste" samtidigt äta ganska ofta för att INTE må ännu mer illa. Det är just när jag börjar bli på gränsen till hungrig som jag mår som värst. Är nog inte hungrigare än vanligt, men jag är en sådan som ofta är hungrig oavsett så...

Är dock glad och lättad över illamåendet då jag varit så rädd för ett tredje missfall och de gångerna det gått åt skogen har jag inte haft symptom alls. Så illamåendet är välkommet, hur sjukt det än kan låta.
  • Andreaaaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-13 17:11:13 följande:

Vad tycker du om de andra stavningarna Rital eller Retal? Samma namn men olika stavningar

Jag tycker Rytal är bästa varianten, Rital och Retal låter lite medicinskt på något sätt (lite likt Ritalin kanske) men Rytal väcker inte de associationerna för mig. Däremot är det ju ett rätt neutralt namn i bemärkelsen att det inte nödvändigtvis behöver bara ett tjejnamn, jag tycker att det kan vara fint men det kan ju vara bra att vara beredd på att folk kommer att fråga ibland ( men det behöver ju inte göra något )
  • Daphodil
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-13 17:11:13 följande:

Vad tycker du om de andra stavningarna Rital eller Retal? Samma namn men olika stavningar

Föredrar nog Rytal i så fall. Rital låter för likt ritual, och Retal låter lite som retas. Var har du fått namnet ifrån?
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2019-10-13 20:16:47 följande:

Föredrar nog Rytal i så fall. Rital låter för likt ritual, och Retal låter lite som retas. Var har du fått namnet ifrån?

Namnet är arabiskt, min man är arab :)
  • Fladdriga svansen
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-13 15:54:21 följande:

Har någon av er börjat fundera på namn?

Jag har ett flicknamn som jag undrar vad ni skulle tycka om det namnet:. Rytal?

Vi hade det spikat med första. Men när han kom kände vi att bara nä, namnet passade inte alls. Med andra hade vi förslag med favoritnamn. Men även där så var de inget som riktigt föll när han kom. Nu skiter vi i att ens tänka på namn, känner att vi vet vad hen heter när vi ser hen :)
  • Saandrisen
    lillpeanut skrev 2019-10-12 15:14:16 följande:

Måste bara fråga, är ni också sjukt hungriga? Är typ hungrig hela tiden, och det är ingen vanlig hunger utan nån form av animaliskt måste-äta-NU hunger. Vill dessutom mest äta fett och saltiga grejer, men har en överdrivet nyttig sambo, dels är det ju inte bra att äta sånt. Vad ska man göra? Vill bara trycka i mig chips och hamburgare typ, haha...

Haha, jag känner igen mig i den där hungern. Det blir NU som gäller och gud nåde den som står i vägen ;) Försök att hitta på nyttigare alternativ till hamburgaren och chipsen.. alternativt gör det hemmalagat iallafall. Bebisen behöver näring och inte massa skräp :)

Vilken vecka är du i?
  • Bettan84

Jag går in i vecka 9 (8+1) . Jag är så himla orolig för MF jag kan verkligen inte hjälpa det :(. Kan inte glädjas till 100% och det känns surt.

Som någon skrev tidigare- vi väntar ju på barn ej MF :) så jag försöker tänka så men det är svårt .

Imorgon är det vårt första möte med BM. Man hoppas på att få höra ett litet hjärta men visst är det tidigt ?

Fick någon av er göra det vid första mötet ?

Kram på er alla

• Daphodil
    Bettan84 skrev 2019-10-14 11:03:50 följande:

Jag går in i vecka 9 (8+1) . Jag är så himla orolig för MF jag kan verkligen inte hjälpa det :(. Kan inte glädjas till 100% och det känns surt.

Som någon skrev tidigare- vi väntar ju på barn ej MF :) så jag försöker tänka så men det är svårt .

Imorgon är det vårt första möte med BM. Man hoppas på att få höra ett litet hjärta men visst är det tidigt ?

Kram på er alla

Lycka till! Min bm lyssnar efter hjärtljud tidigast i vecka 15.
  • Blivande3barnsmamma

Kram på er alla

Nej det fick jag inte men blev erbjuden tidigt ultraljud. Var då i v. 9+4 :)
  • HejsanJenny

Kram på er alla

Inte vid första besöket, men var hos BM på en torsdag och uttryckte min oro. Hon bokade in ett ultraljud till måndagen därpå, så fick inte alls vänta länge!