BF MAJ 2020
Hur var det händelseförloppet? Berätta gärna mera :)
Hur var det händelseförloppet? Berätta gärna mera :)
Jag var då i v.37+6
Vad fint det låter <3 Vilken tid föddes hon? Tänker från att du initialt klockan sju på morgonen kände det första tecknet.
Jag hade idag samtal med läkaren kring planerad kejsarsnitt (traumatisk första förlossning) men jag tog beslutet att föda vaginallt även den här gången .
Läkaren gav mig all stöd och tyckte att jag tog rätt beslut . Jag hoppas att jag gjorde rätt beslut , det tog mig många år innan jag tog beslutet att bli gravid igen pga den förlossningsrädslan men nu med coronatider och allt som händer runt omkring så tror jag (eftersom det inte finns medicinska skäl för en kj) att det skulle ta mer på mitt psyke att vara kvar på sjukhuset samt den långa återhämtningen från kj än vanlig vaginal .
Jag var 200% fast besluten för snitt den här gången så jag hoppas på bättre upplevelse den här gången .
Någon mer som gått på ledighet och redan är uttråkad? Jag är 38+1 idag, och vetskapen att det potentiellt skulle kunna vara 4 veckor kvar känns sådär
Samma här ooops hihi <3
Får ingen bukt på mitt höga blodtryck trots medicinering och vila så idag skickade min barnmorska remiss till förlossningsläkare för att sätta datum för igångsättning. Känns både läskigt och skönt.
Jag måste bara tillägga att jag är så glad att vi har varandra här , att vi har följt/följer våra fantastiska resor tillsammans och att snart snart väldigt snart är vi alla i mål <3
Det känns tungt , jobbigt men låt oss påminna varandra om den stora välsignelsen att kunna bli gravida och bära på de små liven inom oss .... ahh Börjar bli känslig hehe .
Tack för att ni finns :)