Inlägg från: Blivande3barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Blivande3barnsmamma

BF MAJ 2020

Daphodil skrev 2020-04-16 19:59:38 följande:

Ikväll har jag massa ihållande mensvärk. Kändes spännande ett tag, men en snabb googling visade att det troligtvis inte betyder ett smack rent prognostiskt

Har liksom glömt hur det var med dottern, men tror inte jag kände nåt särskilt innan själva värkarna kom igång.

Jag kan relatera till mensvärken. Barnmorskan sa idag att pojken var superfixerad så inte konstigt att du har molande mensvärk :)
  • Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-04-16 21:51:54 följande:

Samma här haha jag var så spänd ... mensvärk och sammandragningar som höll på ett bra tag fram och tillbaks . Fick lite panik och sa till min man att vi måste storstäda imorgon hahaha .

Har alla ni förberett bb väskan ? :) Der har jag gjort mest pga att jag vet att orken börjar ta slut så det är lika bra att ha den redo

Sedan två veckor tillbaka har väskan varit färdigpackad och även kläder som jag ska ta på mig dagen jag åker in ligger färdigvikta :) :P
  • Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-04-16 22:25:49 följande:

Jag packade också extra Alvedon och Ipren ! Man är mycket klokare den här gången !

Håller med angående bindorna , jag beställde även såna sjukhus nät trosor från Apotea.se . Klockrent att ha med sig och även ha det hemma de första dagarna .

Denna gången tar vi inte med oss så mycket snacks . Det finns alltid att köpa där men jag minns att jag inte var varken hungrig eller sugen alls på något .

Mackan var inte alls magisk hahaha den var helt värdelös .

Hmm får man inte vara kvar på BB ?

Om förlossningen gått bra får man bara stanna 6h efter förlossningen, i skåne iaf.
  • Blivande3barnsmamma
    Saga92 skrev 2020-04-16 23:07:09 följande:

Man verkar tänka olika såhär i coronatider. I Västra Götaland är nu policyn att man stannar minst 1 dygn, ibland 2. Detta för att hinna med fler läkarundersökningar på barnet när man väl är inne och minska antalet besök på sjukhuset efteråt där det finns risk för smitta.

I skåne får man något som hetee BB-hemma. De kommer hem till dig dagen efter och gör de proverna man skulle gjort på sjukhuset, blodprovet, kolla efter gulsot etc.
  • Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-04-17 19:32:10 följande:

Ja det huggen är så obehagligt! Blir som en nickedocka när det händer.

Undrar om det kommer kännas så när man föder sen. Hmmm

Kommer kännas mycket mer, men jag tycker ändå inte det är så farligt utan mer en intensivare mensvärk :)
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2020-04-21 10:34:21 följande:

Börjat vakna av rätt onda förvärkar sista två nätterna. Försöker att inte bli för hoppfull, men det börjar ändå kännas nu att det KAN ske när som helst.

Ohh så spännande. Här går man på tårna och försöker känna hela tiden "är det dags nu, är det dags nu?"
  • Blivande3barnsmamma
    ankan6 skrev 2020-04-21 19:44:33 följande:

Idag hade jag sista besöket hos BM! Senaste infon är att snittet med största sannolikhet kommer att bli av, om det nu inte plötsligt blir en kris och enormt personalbortfall, men det känns hoppfullt. I så fall får vi träffa honom om 13 dagar!!! Woop woop! Den tanken gör att det inte ens känns jobbigt att behöva vara ensam på BB längre.

Mitt SF-mått hade dock inte ökat sedan sist, så skall tillbaka om en vecka och har det fortfarande inte ökat blir det UL. Det kan innebära att det finns en risk för att snittet tidigareläggs beroende på vad det visar, och i så fall är det bara nån vecka kvar om det skulle sluta med att han får komma ut i v39 redan. Så konstig tanke! Någon annan vars mått inte hängt med?

På mitt senaste besök hade måttet minskat 1 cm. Men barnmorskan sa inget utan bara att bebisen var supetfixerad därför har magen sjunkit lite.
  • Blivande3barnsmamma
    Söderlund skrev 2020-04-21 20:06:40 följande:

Kan inte det vara ett tecken på för lite fostervatten om det minskar? Fast då borde det väl ha kommit ut kan man tycka

Det sa hon ingenting om, nu blir jag orolig. Jag har tid på torsdag så får se vad hon säger.
  • Blivande3barnsmamma
    ankan6 skrev 2020-04-21 20:11:31 följande:

Jasså, så du behöver inte göra något UL eller så?

Min är tydligen inte fixerad, men magen har sjunkit en del så tycker att måttet borde bli annorlunda/mindre bara av det iom att de möter över hela magen...

Min bebis är fixerad sedan 2 veckor tillbaka. Om din mage sjunkit så borde måttet ändras, ja.
  • Blivande3barnsmamma
    Söderlund skrev 2020-04-21 20:24:21 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig, det är bara en tjej jag vet om som var med om att måttet minskat men hon trodde själv att det läckte fostervatten, märkte i trosorna först och sedan på en binda. Då kollade dom med ultraljud och mycket riktigt var det nästan inget fostervatten kvar. Så om du inte misstänker det är det säkert ingen fara! Menade inte att oroa :)

Tror du jag kan ringa till förlossningen och fråga?
Svar på tråden BF MAJ 2020