Inlägg från: Blivande3barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Blivande3barnsmamma

BF MAJ 2020

Bettan84 skrev 2020-05-11 17:55:05 följande:

Det är ju det , man räknas som i aktiv fas när man är öppen så pass plus med bebis som vänder sig lätt ...

Jag ringde förlossningen , se svar ovan .

Ringde också min barnmoska som äntligen är på plats efter sjukskrivningen men hon har tid på fredag.

Då tänkte jag be henne göra en hs . Tror du att en hinnsvepning kommer att hjälpa på traven när man är öppen så pass ?

Jag har faktiskt ingen erfarenhet av hs, så kan inte ge dig ett bra svar där.
  • Blivande3barnsmamma
    Saga92 skrev 2020-05-12 04:19:37 följande:

Idag är det dags för igångsättning. Kl 8:00 ska jag vara på plats på sjukhuset. Nu har jag gått över tiden 1 vecka. Ligger vaken efter ett av nattens alla toalettbesök. Hur ska man kunna somna om? Det är blandade känslor. Dels är jag glad att det äntligen blir av. Jag är spänd och förväntansfull. Dels känner jag frustration över läget pga Corona som ju inte går att påverka. Min partner kommer likt på fler ställen i landet att få lämna mig på förlossningen ensam först eftersom det är igångsättning som gäller. Han rings in när allt dragit igång (=3 värkar på 10 min). Detta är mitt andra barn. När jag födde mitt första tog det 1,5h att öppna mig från 3 till 10 cm. Tänk om det går så snabbt denna gång att när min man väl får komma in så är det dags att krysta? Jag och min man har i alla fall bestämt att väl på plats ska vi inte lägga massor med energi på det som är negativt utan försöka att tänka på målbilder osv :) Hoppas det hjälper för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Åhh vilket fint mål ni har :)

Lycka till nu <3
  • Blivande3barnsmamma
    zebra skrev 2020-05-12 07:48:59 följande:

Har haft en jobbig natt med (ursäkta) diarré och halsbränna. Vi åt stark mat igår och jag tror det är därför, men iaf till kl 5 så drog förvärkar igång. Mkt oregelbundet, sporadiskt och svaga. Jag vet inte om diarré var tecken på närmande förlossning eller stark mat men positivt i det negativa iag. Är i 39+3 idag. Får se var detta leder någonstans!

Jag hade lös mage 2 dagar innan och dagen innan förlossning. Så det kan mycket väl vara på gång.

Lycka till <3
  • Blivande3barnsmamma
    Saga92 skrev 2020-05-12 10:30:01 följande:

Igångsättningen idag blir inte av pga överbelastning på förlossningen. Har blivit flyttad på tills på torsdag. Så besviken :(

Hoppas det kommer igång av sig själv<3
  • Blivande3barnsmamma
    zebra skrev 2020-05-12 11:44:44 följande:

Blä det stannade av vid ca kl 9! Men tack alla för uppmuntran och pepp :D Inga förvärkar längre men slemproppen verkar släppa nu. Rakade benen och fixade till mig samt duschade ifall att jag får åka in ikväll/imorgon haha! Minns att jag skämdes en del för mina orakade ben med första barnet, men bm försäkrade att de verkligen inte brydde sig om mina schimpans ben haha.

Det kommer när du minst anar det :)
  • Blivande3barnsmamma
    Heliotrop skrev 2020-05-12 13:32:45 följande:

Har följt denna tråden sen den skapades och läst inlägg fram och tillbaka. Vi har 14 dagar kvar till bf här och det börjar bli riktigt jobbigt nu. Har börjat fundera på om det kanske kanske börjar köra igång också. Varit lös i magen i tre dagar och det har inte jag inte varit någon gång resterande tid av graviditeten. Har varit inne en gång för minskade fosterrörelser, "mensvärk" och ont i ländryggen vid samma tillfälle (detta var för två veckor sen). Igår hade jag värk vid 19 tiden, så pass att sambon fick koppla på tensen, det höll i sig en bra stund. Sen kom det igen runt 21, likadant och tensen startades igen. Imorse vid 06 upplevde jag samma värk och även vid 12 idag. Jag blir stenhård i magen och så gör det väldigt väldigt ont nedåt samt att jag känner mig nödig. Imorse vid 06 trodde jag att jag behövde gå på toa, satt där i en kvart eller något men ingenting ville komma ut. Det värkte rejält så de var bara att gå och lägga sig.

Är första barnet så jag vet lixom inte riktigt hur det ska kännas eller vad man ska vara uppmärksam på, förstår ju att kroppen förbereder sig också i detta skede :) antar att det är olika från person till person men hur har ni känt när det "börjat"?

Jag skulle ringt till bb och frågat om en kontroll, det låter faktisk som att det är på gång och att du faktiskt börjar öppna dig.
  • Blivande3barnsmamma
    Heliotrop skrev 2020-05-12 19:12:19 följande:

Får ringa in imorgon och rådfråga :) när jag var inne på kontroll då för ca två veckor sen pga det jag nämnde ovan så var jag ca 1 cm öppen redan då. Tack så mycket!

Oj då, ja då hade jag verkligen ringt in för en kontroll.
  • Blivande3barnsmamma
    Lilla Lunis skrev 2020-05-14 14:00:30 följande:

Kämpa på alla, snart är ni i mål.

Stort grattis<3

När föddes lillen och hur mycket vägde han? :)
  • Blivande3barnsmamma
    jevana skrev 2020-05-14 16:25:18 följande:

Vår stora lilla kille föddes idag 12:23, 11h från första värken. Han fastnade med sina breda axlar men efter en stunds dramatik fick vi komma i hudkontakt. 4330g och 54cm <3 otroligt nog klarade jag mig utan minsta stygn och mår nu rätt så bra. Kvinnokroppen är fantastisk!!

Stort stort grattis och vad skönt att allt gick bra till söut <3
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-05-14 19:44:22 följande:

Min lilla skrutt har gått ned mycket i vikt så vi har varit på SÖS varje dag sedan vi fick lämna för att väga henne och idag fick vi äntligen goda nyheter! Nu ligger hon på 3040g och vi behöver inte fortsätta komma in på kontroller. Känns så skönt.

Kämpa allihopa <3

Vad skönt för er <3
Svar på tråden BF MAJ 2020