• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    Mischa123 skrev 2019-12-02 15:49:57 följande:

Tack! Jaa jag är så glad, det blev liksom en riktig person helt plötsligt, såå otroligt häftigt :D Åh men det går fort! Vad gissar du att det är? Jag var helt tvärsäker på att våran var en pojke och så var det ju :)

Åh, förstår det! Nu ser de ju liksom ut som riktiga bebisar, men som behöver växa till sig lite. Haha, jag vet inte! Har typ ingen riktig känsla! Men alla säger att jag väntar en pojke, förutom min sambo som prompt bestämt sig för att det är en flicka, haha. Vissa dagar känns det som en pojke och andra dagar tror jag att det är en tjej.. Så svårt! :D
  • Trostar

Hur tränar ni nu under graviditeten?

Jag har alltid varit väldigt aktiv och tränat och rört på mig. Första månaderna mådde jag för illa och var för trött för att träna, men senaste veckorna har jag velat komma igång igen. Försöker träna med vikter hemma, men blir ofta väldigt illamående efter ca 30 min trots att jag inte tar i alls så mycket som jag är "van" vid.

Promenerar ganska mycket. Ca 50 min 4-5 dagar i veckan. Försöker yoga lite.

Har väldigt stillasittande jobb så behöver och VILL röra på mig, men det känns så motigt! Hur motiverar ni er?

• Heliena
    Trostar skrev 2019-12-02 19:16:59 följande:

Jag har alltid varit väldigt aktiv och tränat och rört på mig. Första månaderna mådde jag för illa och var för trött för att träna, men senaste veckorna har jag velat komma igång igen. Försöker träna med vikter hemma, men blir ofta väldigt illamående efter ca 30 min trots att jag inte tar i alls så mycket som jag är "van" vid.

Har väldigt stillasittande jobb så behöver och VILL röra på mig, men det känns så motigt! Hur motiverar ni er?

Men du är ju jätteduktig! Jag rör mig typ ingenting.. Har också ett stillasittande jobb, men mår jätteilla av fysisk ansträngning, blir yr, andfådd och nästan svimfärdig! Jobbar dessutom natt, så är supertrött om dagarna och orkar inte ens ut på en promenad.. Önskar jag orkade som du även fast du tycker det känns motigt!
  • Daphodil

Har också tränat mycket innan graviditeten, mest löpning. Inte vågat sen jag blev gravid, och eftersom jag haft en del onda sammandragningar senaste tiden har jag knappt vågat promenera. Men nu är det bättre och jag ska försöka komma igång. Synd bara att det är så kallt och mörkt, lätt att välja soffan istället då!
  • jevana

Har någon annan smärtsamma hugg i underlivet? Får ibland knivhugg rakt upp så att säga.. är det foglossning?

• pappersdocka

Jag tränar. Lite mindre än innan och inte lika intensivt. Har dock svårt att motivera mig ibland men mår oftast så mycket bättre efter jag tränat så försöker tänka på det. Känns också viktigt för mig att vara stark inför förlossningen för att jag tror att jag kommer klara den bättre då. Försöker ha det som målbild. 

Mår man istället illa som du så förstår jag att det är svårt att motivera sig. Kanske kan testa någon annan träningsform istället för med vikter och se om det går bättre? Eller ha mer vila när du tränar?
  • Heliena

Första natten med foglossning.. Blev inte mycket sömn jag kan tala om! Jag sover alltid på vänster sida, men den höften gjorde så grymt ont inatt, så jag rullade hela tiden över på rygg. Detta utlöste världens hugg och smärta i blygdbenet/symfysen.. Detta skedde om och om igen då jag inte visste hur jag skulle sova! Usch! Lär ju bara bli värre framöver också!

• LinneaWookie

Jag har alltid tränat mest kondition, och lite styrketräning på låg nivå i perioder. Men rör mig mycket i jobbet ändå, står och jobbar samt flänger runt en hel del. Så känner inte att vardagsmotionen är ett problem att få in, så att säga.

Nu kör jag motionscykel hemma nästan varje dag, inte superhög intensitet men hyfsat lugnt i ungefär 45-50 min. Har kört det sedan innan grav (ungefär sedan i juli) för att jag helt enkelt tröttnade på att vistas på ett gym med allt vad det innebär, haha. Har dagar då jag helt enkelt är för trött, men kör ändå regelbundet. Vågar inte springa ute när det är halt och har inte sprungit sedan jag blev gravid då det bara känns osäkert med alla stötar. Vet att det är ok att göra i detta läge men det lär inte bli nu heller när det är vinter.
  • Nextchapter
    Andreaaaa skrev 2019-11-29 08:52:37 följande:

Om du kör på mjuklift så köper du inte en liggdel utan fäster den direkt i den nerfällda liggdelen - eller så är det iaf på Britax vagnar, jag har inte stenkoll på Emmaljunga. 

Vi köpte också en vagn med tillhörande babyskydd som kunde fästas på vagnen, men den funktionen använde vi aldrig. Det var alltid lättare att bara ta babyskyddet på armen om man skulle bära en kortare väg, eller ställa det direkt i kundvagnen om man skulle handla. Men det är säkert olika Fördelen med att köpa ett babyskydd som inte nödvändigtvis går att sätta på vagnen är att det går att komma ner lite i pris och att man kan välja ett skydd efter lättaste vikt och inte kompatibilitet, så vikten kommer nog att få styra vårt val den här gången, och så vill vi ha ett skydd som går att fästa med isofix i vår bil men med bälte om vi skulle åka med någon annan (fast det tror jag går med de flesta isofix-skydd...) 

Okej, jag kikade lite, och har supersvår att hitta en mjuklift som kan passa i en Emmaljunga? känns som om det är svårt att veta om de passar till deras vagnar för hittar bara varumärkestillhörande saker. Har ni några förslag på vad jag kan veta efter?