• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena

Såg att ett namn föll bort! Uppdaterad lista igen. :)

27/4 - Daphodil

29/4 - vilja

1/5 - Heilena

6/5 - Blivande3barnsmamma

3/5 - Lillfina

8/5 - Trostar

10/5 - HejsanJenny

14/5 - LinneaWookie flickan89

20/5 - fladdriga svansen

22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

24/5 - Charlieellerså

25/5 - m94

• Gabby
    27/4 - Daphodil

29/4 - vilja

1/5 - Heilena, Gabby

3/5 - Lillfina

8/5 - Trostar

10/5 - HejsanJenny

20/5 - fladdriga svansen

24/5 - Charlieellerså

25/5 - m94

Är i v 18 och har inte känt några rörelser än. Inte som jag kan tolka är bäbisen iaf. Är mitt andra barn och börjar ha sjukt ont i höger skinka. Tröttheten börjar också komma tillbaka som ett slag i ansiktet, annars känna de bra. Magen går inte att dölja och om ca 2 v är de RUL :) 
  • LinneaWookie
    Nextchapter skrev 2019-11-24 23:18:18 följande:

Hej på er,

Längesedan nu! Har också varit lite inaktiv men nu när man kommit förbi första trimetern och varit på ett TUL och fått se att det faktiskt är en liten bebis därinne blir allt lite mer verkligt :)

Snart kanske jag vågar gå med i fb gruppen. :)

Hur mår ni alla?

Har ni berättar för familj/släkt/vänner än? :)

Här är mitt uppdaterade datum i den nya listan:

29/4 - viljaa

1/5 - Heilena

3/5 - Lillfina

8/5- Trostar

24/5 - Charlieellerså

25/5 - m94

Bara att säga till om du vill gå med, PMa mig så addar jag dig på FB och bjuder in Grattis! <3
  • Daphodil

Hej hej!

Jag mår också bra. Nu efter veckor av rosa flytningar och sammandragningar gjorde det mycket att få komma på undersökning och se att allt var bra. Nu börjar jag tro att det faktiskt blir bäbis i maj!

RUL om en vecka. De gjorde en organscreening i v 16 så är inte orolig för otrevliga överraskningar, och eftersom jag känner bäbisen är jag inte heller orolig för att den ska ha dött. Däremot spänd att förhoppningsvis få veta könet. Så detta blir första ultraljudet som inte känns ångestfyllt, bara roligt! Drömmer

• Trostar

Det här med influensavaccin. Det rekommenderas att man tar det efter 16 veckor. Jag tänkte ta det på fredag eftersom det passar bäst med jobb. Då är jag i vecka 16+6.

Men de säger ju EFTER vecka 16. Menar de det som vi kallar vecka 16 (alltså 15+0) eller menar de efter vårdens vecka 16 (16+0)????

• Daphodil
    Trostar skrev 2019-11-25 11:44:59 följande:

Det här med influensavaccin. Det rekommenderas att man tar det efter 16 veckor. Jag tänkte ta det på fredag eftersom det passar bäst med jobb. Då är jag i vecka 16+6.

Men de säger ju EFTER vecka 16. Menar de det som vi kallar vecka 16 (alltså 15+0) eller menar de efter vårdens vecka 16 (16+0)????

Jag tolkar det som 16+0. Men det är ju inte superpetigt, tidsrekommendationen är ju för att både du och bäbisen ska få så god effekt som möjligt. Inte skadligt att ta det tidigare, och några enstaka dagars diff lär inte heller ha betydelse för effekten.
  • Nextchapter
    Lillfina skrev 2019-11-23 22:54:09 följande:

På måndag går jag in i vecka 18. Bara jag som känner mig jävligt fet och inte ens känner "gravidmagen" ? (Har lite kvar sen första graviditet). Magen blir större för de märker jag på vanliga kläder men de som stör mig att den är" mjuk". Jag tror jag är nästan 100 säker att jag känt bebis några ggr så de får ju en såklart och bli lite lugn. Vet ej vad jag ville med detta inlägg haha. Känner mig väl bara fet och inte gravid..

Jag tycker likadant, är i vecka 15 nu men ändå, känner mig typ lika ?tjock? som innan fast lite mer svullen typ. Vill också att man skall se o känna en liten bula iallafall. :/
  • Nextchapter
    viljaa skrev 2019-11-25 06:42:58 följande:

Hejhej!

Jag är i v 18 och jag mår bra. Börjar bli piggare men har mycket foglossning. Vi har berättat för alla nu, ingen hemlis längre. Börjar bli omöjligt att dölja magen så tänkte att vi föregår eventuella frågor. Vi börjar också så smått ta in att vi ska bli föräldrar, men det känns fortfarande lite smått overkligt! Vi tror att vi kände rörelser långt ner i bäckenet i helgen också :) hur mår du själv? Har du gjort kub eller vanligt UL?

Va skönt att du mår bra!

Åh, tror också jag blivit drabbad av lite foglossning, har ont o problem med ryggen i vanliga fall, men detta är en annan smärta som sätter sig typ runt svanskotan bak i ländryggen typ, det liksom nyper till/låser sig mm. Annars mår jag bra, oförskämt faktiskt, känns inte så mkt alls vilket gör ännu mer att det är svårt att greppa att det faktiskt är på riktigt :)

Vi har berättar för dom flesta, men känns ff overkligt, inte sagt nått på jobbet än. Jag har lite hull att gömma magen under så hittils går det bra, känns bara lite mer svullen än tidigare, inget annat trist nog. :P

Vi blev erbjudna ett tidigt ultraljud här där jag bor. Som införde detta 2018 läste jag, så vi fick se bebis förra veckan, en sjukt overklig o häftig upplevelse, och en lättnad att de att det var liv där inne. :) åh va spännande med rörelser! Jag längtar! :) är i vecka 15 nu så borde kanske komma inom de närmaste veckorna. Hur vet man om ens moderkaka ligger fram eller bak? Frågade aldrig det men såg på bilden att den låg ?nedåt?/nedanför bebis?, är det bak då?
  • Nextchapter
    LinneaWookie skrev 2019-11-25 09:31:52 följande:

Bara att säga till om du vill gå med, PMa mig så addar jag dig på FB och bjuder in Grattis! <3

Tack! :)

Yes, avvaktar lite till, den kanske jag hojtar till ;)
  • LinneaWookie
    Daphodil skrev 2019-11-25 11:33:15 följande:

Hej hej!

Jag mår också bra. Nu efter veckor av rosa flytningar och sammandragningar gjorde det mycket att få komma på undersökning och se att allt var bra. Nu börjar jag tro att det faktiskt blir bäbis i maj!

RUL om en vecka. De gjorde en organscreening i v 16 så är inte orolig för otrevliga överraskningar, och eftersom jag känner bäbisen är jag inte heller orolig för att den ska ha dött. Däremot spänd att förhoppningsvis få veta könet. Så detta blir första ultraljudet som inte känns ångestfyllt, bara roligt! Drömmer

Åh vad skönt <3 <3