BF MAJ 2020
Äntligen stort grattis <3
Vad sköng allt gick bra <3
Äntligen stort grattis <3
Vad sköng allt gick bra <3
Grattis!!
Stort mega grattis !!! Vad skönt att ni mår bra och vad kul att det gick så snabbt !!!!!! <3
Satte det igång av sig själv eller hann du få hinnsvepning? Gjordes på mig idag så jag är hoppfull..
I natt klockan 03.33 kom vår lilla tjej, 3320g och 51 cm!
Grattis till alla nya bebisar! Ska vi göra en lista med alla som fått bebis?
Typ
Användarnamn - pojke/flicka Född 1/5 (beräknad 4/5). Vikt, längd.
Vad tycker ni resten i gruppen?
Grattis till alla bebisar! :)
Det är så långa dagar här just nu. Har gått 4 dagar över tiden och det blir igångsättning på tisdag 12/5 om det inte startat innan dess. Mitt första barn föddes 4 dagar för tidigt så hade hoppats på något liknande även denna gång men så blev det inte. Som min man sa, det känns som att förlossningen var närmare för 2 veckor sedan än vad den är nu. Snart skall jag iväg för en andra hinnsvepning hos barnmorskan. Den första som gjordes igår hade ingen direkt effekt. Hon kunde i alla fall känna att livmodertappen var mogen och att jag var såpass öppen att man skulle kunna ta hål på vattnet om förlossningen skall sättas igång, så det är ju bra.
I morse kl 03.30 kom vår lilla Theo, 3520 gram, 52 cm
Värkarna satte i gång 01.30, hann precis in till sjukhuset men alla rum var fulla så fick föda utan smärtlindring i "En skrubb" 30 minuters helvete , sen var det över.....säger bara kvinnokraft????
Jag har inbokad igångsättning om 8 dagar (16 maj)! Här är det tyvärr fortfarande 42+0 som gäller :/
Jag kände mindre fosterrörelser idag och åkte in för att kolla . Bebisen har vänt sig med rumpan ner och nu ska de gör vändningsförsök.... jag är livrädd ! Om de inte lyckas blir det snitt .
Det känns försent att inte göra försök då jag ligger här och väntar på att de ska komma . Det sjuka är att jag är 4 cm öppen ??
Tack fina ni som tagit er tid att skriva .
Det blev ett lyckat försök och nu ligger han med huvudet neråt . Det var HEMSKT men han ligger så för tillfället iallafall men om han vänder sig om igen då blir det planerat snitt. Jag är helt slut men glad att jag är iallafall öppen 4 cm och hoppas att vattnet går . Tack återigen <3 Ni är så fina