• SweetCA

BF MAJ 2020

Bettan84 skrev 2020-05-10 05:54:05 följande:

Magen är så öm jag knappt kunnat sova , jag känner mig helt slut så jag får göra mitt bästa för att vila och återhämta mig .

Precis , inga kullerbytta nu igen. De var fascinerade att han lyckades vända sig nu på slutet när han är stor och har knappt plats i magen .

Hoppas verkligen att vattnet går eller värkarna börjar , 4 cm ger mig liiiite hopp men man man vet aldrig .

TACK <3

Förstår att du är öm och trött men du fixar det här. Bra att du gör allt du kan.

Han är stark vilket bådar gott, tänk positivt <3

Hur lång tid har du på dig innan de kommer vara tvungen att göra något? Tänker att det inte är så dumt om du får några dagar vila och han med innan det är dags. Även om jag förstår att du vill att något händer nu!
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-11 14:08:24 följande:
    Tack snälla :) <3

Jag är i vecka 39 och är redan öppen 4 cm... man vågar inte ta sig ut själv eller göra något då alla säger att det kan gå ruskigt snabbt om värkarna börjar.

Jag undrar om det inte är bättre att kolla med min bm och planera en hinnsvepning den här veckan så jag slipper oroa mig ifall han får för sig att vända sig igen för då blir det snitt istället .

Vilken vecka är du i :)
    Förstår det, Ja det kan det det! Tog ca 3 h för mig när jag var öppen 4 o ingen tapp
    Jag födde 5/5 och har min lille guldklimp vid bröstet nu och mesta delen av dygnet <3

Lika bra att ringa tycker jag! Var också orolig för att min skulle vända sig på slutet så bm kände och kollade med ul med. 
    Kanske ringa nu till förlossningen och åka in och kolla hur han ligger om du är orolig så du kan sova. 
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-11 17:52:47 följande:

Jag ringde och de sa att det är ingen fara och att jag ska invänta värkar :( , man tappar hoppet om vården ibland .

Jag sa till de att jag var orolig för om han vänder sig igen och vattnet går då har vi problem.

Åh lilla ängeln, den bästa känslan någonsin eller hur <3

Åh vad frustrerande svar från FL.

Skönt att ha en tid för hs. Men måste kännas långt bort nu <3

Visst är det så, börjar redan få ångest över att han ska växa upp och att vi inte kommer vara såhär igen hihi

Har inte heller någon erfarenhet av HS men det känns som det borde kunna hjälpa till. Annars skulle nog inte BM lägga tid på att göra det!
  • SweetCA
    Saga92 skrev 2020-05-15 03:28:09 följande:

Nu är han äntligen här. 54cm och 4090g. Vi hade ju egentligen planerad igångsättning 14/5 men det drog igång natten till gårdagen med värkar. Åkte in 4:30 och han föddes 9:22. Det blev lite dramatik i slutet då han var stressad i magen. Han hade bajsat i vattnet och hjärtljuden sjönk vid varje värk. Fick snabba på under krystfasen och han kom ut ganska snabbt, troligtsvis för att jag är omföderska. Barnläkaren fick titta på honom en snabbis när han kom ut men konstaterade ganska snabbt att allt var som det skulle. Nu vilar vi ut på BB. Längtar efter att få komma hem och visa honom för storasyster som är lite drygt 2 år gammal.

Åååh så himla skönt! Och du slapp KS och vad skönt att det gick snabbt ändå! Nuuu är han ute <3
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-15 08:45:05 följande:

Åh är så nervös ! Ska träffa BM 10.00 så får vi se om hon kan göra hs idag, hoppas på en bebis nu till helgen !

Stora syster längtar som bara den :)

Håller tummarna!
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-15 11:09:52 följande:

Tack snälla . Han är tyvärr inte fixerat så hon kunde inte göra det, vi bokade Ny tid på onsdag.

Hon sa faktiskt att det var synd att de skickade hem mig när de lyckades vända på honom, att de skulle sätta igång mig då jag redan är öppen så pass mycket...

Men vad frustrerande!
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-15 19:56:46 följande:

Ja verkligen . Jag har haft molande värk och mycket sammandragningar.

Undrar om jag inte ska åka in till förlossningen imorgon så de kan kolla ? Jag kanske öppnat mig mer än 4 cm nu och eftersom det finns massa med risker med tanken på hans rörliga huvud och vändning så får jag kanske kräva att de tar hål på hinnorna?

Tror ni att de kommer skicka mig hem igen ?

Du kan ju alltid försöka. Ingen aning om de kan göra det. Men testa <3
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-05-17 11:08:15 följande:

Jag åkte in igår .. man blir lite fundersam när man får olika budskap från olika läkare och barnmorskor.

Det känns lite tråkigt när de inte läser ens journal eller förlossningsplan och sen kommer de med sina olika teorier , det känns inte som att de tar ens önskemål på allvar. Jag har till och med gått på Aurora samtal för min förlossningsrädsla baserad på min förra förlossning .

Hursom så kom in en BM som var lite otrevlig ... jag berättar att jag var inne förra veckan för minskade fosterrörelser och det visade sig att bebis låg med huvudet mellan revbenen och att vi gjorde en lyckad vändningsförsök. - ?jaha men om han har vänt sig igen nu så kan vi tyvärr inte göra det igen idag pga läkarbrist plus att vi gör vändning bara på morgonen på tom mage ? .

Det kan inte stämma - sa jag för sist så gjorde ni det 20.30 på kvällen .

?Jaha oj bra jobbat - men vi har ingen som kan göra det idag ? - Nej sa jag jag vill inte gå igenom samma sak igen och det står i min journal !

Jag är här för jag haft täta sammandragningar, är öppen 4-5 cm och är orolig för bebis rör sig konstant . Går vattnet då kan det bli problem så jag vill prata med läkare .

Usch hon var så dryg .

Summasummarum så träffade jag läkare , en ung kille som log och sa - jaha vad ska vi göra idag ?

Jag var så besviken, var tvungen att dra upp hela historian igen och då säger han - ja men du är i aktiv fas så det är bara att gå hem och vänta .

Jag nämnde att min BM sa att det vore bättre om de tar hål på hinnorna väl på sjukhuset snarare än på MVC för det är säkrare .

Ja men det kan vi göra i vecka 41. Du är i vecka 40 nu .

VARFÖR ska jag vänta när jag har sagt och det står i brevet att jag inte vill gå övertid ?

Varför ska jag vänta när det finns så många risker att gå runt öppen 5 cm med bebis som är ändrar position hela tiden ?

Så nu får jag vänta ... ska träffa min BM på onsdag och det kanske blir så att hon får göra hs på MVC..

SÅ onödigt allt det här ... kan inte göra annat än att vänta trots att det är guldläge att ta hål på hinnorna när jag är i ?aktiv fas?....

Nej vad hemskt. Och du som är i ett så sårbart tillstånd med.

Inte okay på något plan. Jag fattar inte att de kan bete sig så där!
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-05-17 20:08:42 följande:

Min erfarenhet är tyvärr att de ger blanka fan vad man skrivit i förkossningsbrevet, att det verkligen bara är ett önskemål som de kan göra vad som helt med, typ....

Håller tummarna för att det drar igång för dig snart.

Jag fick faktiskt min förlossning enligt mina önskemål och det var dessutom på en förlossning där jag inte varit på Aurora samt. Så jag har andra erfarenheter. Men om det inte går så går det inte att få till det enligt önskemålen. Det är ju kroppen som styr!
  • SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-05-19 19:31:43 följande:

Hoppas på samma. <3

Jag vågade aldrig gå med i den slutna Facebook gruppen då jag ända fram till dagen jag födde min dotter inte vågade tro och hoppas på att jag faktiskt skulle få bli mamma, men undrar lite kring den nu, är den aktiv än? Isåfall går jag gärna med i den nu (haha).

Samma här! Vore kanon, blir ju inga föräldragrupper nu heller.
Svar på tråden BF MAJ 2020