• Daphodil

BF MAJ 2020

HejsanJenny skrev 2020-02-10 07:48:34 följande:

Får lite panik av hur kissnödig jag är hela tiden. Kissade alldeles nyss, satte på mig skor och jacka, packade väska och klev ut genom dörren. Låste och började gå mot tunnelbanan. Mindre än hundra meter från mitt hus var jag kissnödig igen och behövde vända. Nu är jag på väg mot tillväxtkontroll då bebisen är mindre än väntat. Någon annan som också fått höra det? Var där för två veckor sedan, hoppas det ser bättre ut idag

Har ingen erfarenhet av liten bäbis, men känner så igen mig i kissnödigheten. Känner mig ibland som ett barn som bestämt nekar till kissnödighet innan jag går ut, men redan efter 50 m får jag leta upp nån skogsdunge. Hopplöst!
  • Daphodil
    Mischa123 skrev 2020-02-11 15:54:57 följande:

Vad gör ni på era barnmorskebesök? Här tar hon vikt, känner på magen och lyssnar på hjärtat sen är det klart tar max 15 min. Är ju mitt första barn så jag har inget att jämföra med men tycker besöken går så himla fort :O

Här tar det kanske 20 min. Vi gör samma sak, plus blodvärde, blodtryck och blodsocker. Och mäter SFmått
  • Daphodil

Fler som börjat må illa igen? Trodde det var inbillning men så läste jag att det kan komma tillbaka såhär i v 30...

• Daphodil
    HejsanJenny skrev 2020-02-12 10:09:27 följande:

Ja! Vecka 28 här. Inte så att jag kräks, men går omkring och får kväljningar flera gånger om dagen. Flashback till mellan vecka 8 och 16!

Låter inget vidare. Får hoppas att det går över snabbare nu .
    zey skrev 2020-02-12 11:16:33 följande:

Haha, jo jag började kräkas efter varje måltid när jag gick in i v23 (v25 nu). SÅ trött på det, känner mig så energilös och seg konstant, räckte det inte med att jag behövde kräkas 24/7 fram till v15? Hoppas iaf att det avtar snart....

Men fy så jobbigt, jobbar du ändå?
    Heilena skrev 2020-02-12 12:57:49 följande:

Yes.. Är i vecka 29 (28+4) och jag har mått illa två dagar i rad nu. Det ska väl köra igång nu igen då, blä!

Ja verkligen blä. Jag som äntligen hittat tillbaka till kaffet kom på mig själv med att säga "usch" idag när jag drack.
  • Daphodil

Nån mer med magsyrebesvär? Blir övermätt så fort jag äter och får ont flera timmar efter. Så tråkigt när man älskar att äta!

• Daphodil

Gick in i v 32 idag. Mår bra, jobbar 100% 6v till. Mitt jobb pendlar mellan att vara superkul och jättestressigt, så ibland vill jag skjuta fram ledigheten och ibland känns den alldeles för långt borta.

• Daphodil

Vi är många som är trötta och sover dåligt nu, så trösten är väl att vi har varann att klaga inför. Jag välter ner i soffan när jag kommer hem från jobbet, och ligger där som en strandad val hela kvällen.

Har börjat bli andfådd på kvällarna när jag ska sova också, ibland riktigt obehagligt svårt få luft. Så visst är livet inte tipptopp även om jag känner mig relativt lätt drabbad.

• Daphodil
    LinneaWookie skrev 2020-02-26 09:56:02 följande:

Går in i vecka 30 imorgon, känner mig oförskämt lyckligt lottad då jag typ aldrig mått bättre Det enda jag "lider av" är att flåset är mycket sämre, envisas med att gå alla trappor upp till kontoret varje gång men det blir jobbigare och jobbigare haha....

Inga svullna ben eller fötter (än), inte någon direkt foglossning heller. Bara lite stel i höger höft när jag suttit en stund, men jag står alltid upp på jobbet/kontoret ändå (tycker inte om att sitta när jag jobbar haha).

Inget illamående sedan ungefär v17, bara en del dofter/smaker som jag fortfarande inte klarar av, men det är inget direkt problem.

Blodtryck och blodsocker är bra (har diabetes typ 1 sedan jag var 12 men värdena har nog aldrig varit så stabila som nu, känns som det delvis kan bero på avsaknaden av alkohol, men även att man är mer uppmärksam i allmänhet förstås).

Har varit beredd på mer viktuppgång varje gång jag varit hos BM, men har hittills bara gått upp mellan 3,5 och 4 kg, och det mesta av det har inte skett de senaste 6 veckorna. Så nu känner jag typ...När ska allt det jobbiga komma?? 

Men jag är oerhört tacksam över att må så bra i detta skede, njuter så länge det går <3

Håller tummarna för er alla att krämpor och annat blir bättre, eller åtminstone inte värre <3 Kramar på er!

Så skönt, det är härligt att få må bra! Jag hade också förväntat mig fler krämpor. Hade två dagar med foglossningssmärta för flera veckor sen, tänkte "nu börjar det", men sen var det borta. Samma med halsbrännan.

Förra gången hade jag en lätt graviditet men urjobbig förlossning, hoppas inte det mönstret upprepas...
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-02-28 10:07:40 följande:

Tillväxt ultraljud idag och lillen väger nu 1.8 kg :D och mår toppen!

Prick på kurvan och mina foglossningskänningar har försvunnit med vila så det känns kanonskönt. 

vecka 32 (bf sista april)

Så härligt att du mår bra och allt ser bra ut! Jag ska göra också göra tillväxtul, fast nästa vecka. Tror det kommer gå fint.
  • Daphodil

Tillväxtultraljud idag. Bäbisen beräknas väga runt 2 kg, precis på medelkurvan. Det känns bra!

Svar på tråden BF MAJ 2020