• Daphodil

BF MAJ 2020

Rebeckall skrev 2020-03-18 17:22:36 följande:

Ja jag tycker också de borde va svårt att genomföra men man blir ju orolig när det pratas om det. Hoppas verkligen allt löser sig :)

Hoppas och tror att vi alla kan vara lugna på den fronten Men ja, helt naturligt att oroa sig när allt är så osäkert i nuläget.
  • Daphodil

Idag bestämde min chef att jag ska jobba hemma sista tiden innan ledigheten. Jag jobbar inom vården, så trodde inte det var möjligt, men nu ska jag få ha videosamtal med mina patienter istället. Det känns bra!

• Daphodil
    HejsanJenny skrev 2020-03-24 07:08:06 följande:

Någon annan som har valt SÖS (Stockholm)? Känner mig lugn och glad efter artikeln med riktlinjerna. Hoppas inget ändras de kommande veckorna eller att sambon insjuknar.

Ja, jag vill också föda på SÖS (men vem vet, i rådande situation kan man väl lika gärna hamna i Gävle...). Av nån anledning känns det inte superskrämmande om jag skulle behöva föda utan gubben. Men är omföderska och förstår att det är en helt annan sak som förstföderska...
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2020-03-28 11:16:08 följande:

Jag tänker att med tanke på hur många som ändå intensivvårdas så är det en statistisk ofrånkomlighet att någon gravid förr eller senare också måste göra det. Men att det absolut inte är synonymt med att gravida skulle vara en riskgrupp <3

Klokt uttryckt - jag tänker på samma vis. Såna artiklar är till för att generera klick.
  • Daphodil

Hade väldigt mycket förvärkar inatt. Betyder nog inte ett smack, men det känns ändå lite spännande. V 37 imorrn

• Daphodil
    Trostar skrev 2020-03-31 21:13:24 följande:

Någon här som börjat packa BB-väskan ännu?

Jag har försökt googla runt på vad man ska ta med sig, men alla skriver ju "Partnern kan hämta det som man har glömt.", men det går ju inte nu :)

Här får partner vara med på BB eftersom man får ett familjerum, men om partnern lämnar BB får den inte komma in igen. Så därför är det ju bra om man har med sig allt som behövs direkt :)

Vi räknar med att gå hem inom 6h, vilket verkar vara krav just nu i vår region om allt går bra. Så jag tänker mest mobilladdare, bäbiskläder, babyskydd monterat i bilen. Det är det nödvändiga jag kommer på. Inte packat än, ska göra det nästa vecka när jag blir ledig.
  • Daphodil
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-02 13:29:55 följande:

Tänkte fråga er om era sf-mått. Hur mycket mäter ni nu och vilken vecka är ni i?

Själv är jag i vecka 36 (36+3) och mätte mitt sf-mått idag till 35 cm.

32 cm i v 35+3, förra veckan.
  • Daphodil
    ankan6 skrev 2020-04-04 19:19:34 följande:

Nån annan som känner att symptomen förvärras nu i slutet? Är i vecka 36, och nu har jag fått sån satans magkatarr och halsbränna så jag knappt kan stå upp ibland är han dessutom aktiv och rör på sig mycket gör det mig riktigt illamående...Som att det inte räcker med att man känner sig tung, tjock och sliten

Jag får akta mig om kvällarna, äter jag för mycket får jag halsbränna. Har också fått en del främre foglossning. Projektet att vända sig om i sängen ska vi inte prata om

Men generellt känner jag mig rätt lindrigt drabbad.
  • Daphodil
    jhms skrev 2020-04-05 01:14:29 följande:

Mitt bf var satt till slutet på april men lillkillen bestämde sig för att komma 3 veckor tidigt och har varit hos oss i 3 dagar nu <3 Ligger kvar på BB då han fått gulsot och även behöver lite extra mat den första tiden :) Lycka till alla framöver <3

Grattis! Kul att det börjar komma bäbisar nu!
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-04-07 09:14:39 följande:

Jaha, då ligger sambon med torrhosta och feber. 23 dagar kvar till bf. Panikkänslor kryper sig på en aning. Med min tur kommer jag väl ligga helsänkt lagom till bf med corona och inte orka föda vaginalt utan tvingas till snitt vilket är min största skräck. Kan inte hantera operationer alls. Det är är så sjukt jobbigt just nu

Vad jobbigt, jag förstår din oro. Men det behöver inte alls bli så, utan du kan lika gärna må ok eller alldeles utmärkt när det väl är dags. Kram
Svar på tråden BF MAJ 2020