• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-03-18 10:13:28 följande:

Hej alla fina mammor

Var på tillväxtultraljud idag. (Vecka 31 går in i 32 om 2 dagar )

Han väger 2600 kg och är 44 cm lång , verkar ligga perfekt på tillväxtkurvan.

Håll ut alla fina mammor för ute och ta hand om er

Grattis :) du med!!!
  • HejsanJenny
    Bettan84 skrev 2020-03-18 10:13:28 följande:

Hej alla fina mammor

Var på tillväxtultraljud idag. (Vecka 31 går in i 32 om 2 dagar )

Han väger 2600 kg och är 44 cm lång , verkar ligga perfekt på tillväxtkurvan.

Håll ut alla fina mammor för ute och ta hand om er

Gud va mysigt, grattis! På de tillväxtultraljuden jag har varit på så vill de aldrig svara på längd, bara vikt.
  • Daphodil

Jag är ändå glad att vara såhär långt gången. Givet tidigare missed abortion hade jag blivit förkrossad att tex inte få göra kub nu. Jag är också glad att ha fosterrörelserna som bekräftar att bäbisen är där. Och om det - mot förmodan - krävdes att han förlöstes nu skulle det gå bra.

• Bettan84
    HejsanJenny skrev 2020-03-18 10:36:05 följande:

Gud va mysigt, grattis! På de tillväxtultraljuden jag har varit på så vill de aldrig svara på längd, bara vikt.

Tack snälla , det känns jättebra <3 Nu är det inte så lång tid kvar ...Hoppas du och din bebbe mår bra , oroa dig inte för vikten de kan växa till sig snabbt nu på slutet :)
  • Bettan84

Nu blir jag lite osäker om hon sa 1600 eller 2600 hahah det låg prick i mitten på kurvan <3

• SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-03-18 11:29:29 följande:

Nu blir jag lite osäker om hon sa 1600 eller 2600 hahah det låg prick i mitten på kurvan <3

:) min lille låg på 1.8kg vecka 32 och vi ligger mitt i kurvan med
  • Blivande3barnsmamma
    Bettan84 skrev 2020-03-18 11:29:29 följande:

Grattis vad roligt att höra att bebis mår bra <3

Jag tror du menar 1600 g, min bebis vägde 1587 samma vecka och låg strax under medelkurvan :)
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-03-18 10:40:28 följande:

Jag är ändå glad att vara såhär långt gången. Givet tidigare missed abortion hade jag blivit förkrossad att tex inte få göra kub nu. Jag är också glad att ha fosterrörelserna som bekräftar att bäbisen är där. Och om det - mot förmodan - krävdes att han förlöstes nu skulle det gå bra.

ja, verkligen, jag med! och att BM fortfarande gör undersökningar / hjärtljud!
  • ankan6

I Göteborg med omnejd verkar det som att partner får deltaga vid förlossningen, däremot är de portade från allt annat som UL och BB.

Jag har sjuk ångest för att jag skall behöva vara kvar i flera dagar efter snittet, ensam utan min sambo, med mitt första barn. Och stackars honom som blir snuvad på de dagarna i så fall