Stenbocken93 skrev 2020-06-20 17:43:27 följande:
Nu har jag testat era tips angående sömnsvårigheter dagtid. Liggamning med babynest är jättesvårt för mig, jag skyller på för små bröst för jag håller på att bryta ryggen av mig för att komma tillräckligt nära sonen. Han ligger med magen mot mig och positioneringen ser bra ut men jag måste luta mig in så himla mycket att det blir ett träningspass för mig till slut (svettigt och icke ergonomiskt). Har kikat på babybaby.se liggamningsvideo och jag tycker att jag följer videons instruktioner men något stämmer inte. Om någon har ett mirakelknep för att jag ska kunna ligga bekvämt så mottar jag det tacksamt. Det är lite lättare med det övre bröstet vid liggamning med näste, mest för att nästets kanten i mångt och mycket blockerar tillgängligheten för det lägre bröstet.
White noise när sonen ligger i barnvagn funkar rätt bra. Nu senast dammsög jag huset och han verkade nöjd i vagnen :)
Det jag märker framförallt med sonens humör är att han är mycket, mycket lugnare när hans pappa hanterar honom. Känns lite surt att han ska vara så mycket mer ledsen och samtidigt närhetskrävande med mig. En bekant nämnde att doften av min bröstmjölk kan reta upp honom vilket försvårar för mig att trösta honom i min famn. Känns det igen av någon?
Kul att white noise funkar!
Känner helt igen det där med att bäbisen blir lugnare hos pappan. Också funderat på det där med mjölklukt. Jag tycker dock att det har blivit bättre senaste tiden, så det kanske det blir för er med.