BF MAJ 2020
Någon som har en bebis som börjat rulla från mage till rygg eller tvärtom?
Min son vägrar ligga på mage och han har inte börjat rulla från rygg till mage heller.
Någon som har en bebis som börjat rulla från mage till rygg eller tvärtom?
Min son vägrar ligga på mage och han har inte börjat rulla från rygg till mage heller.
Här kämpar vi också med amningen. Har delammat länge och det har känts okej då jag fortfarande fått till några två, tre amningar per dygn men sedan tre dagar tillbaka tokvägrar hon. Alltså, hon skriker som att hon har blivit slagen och spänner hela kroppen utav ilska, ända ner i tårna tar hon i och skriker som en toka. Tycker det är så så så så så så jobbigt. Vill så gärna amma. Känner mig så himla ledsen.
Idag var vi på BVC för vaccination. Ingen feber än men hon har varit ledsen och kinkig hela eftermiddagen och kvällen :( Hur stora har era små blivit? Här har vi en liten dam på 61 cm och 5220g! Tre månader på fredag. :)
Vi har också några mer krävande dagar, där han har varit rätt svår att få att somna om dagarna, och sen vaknar efter en kvart och är lika tjurig som innan. Men - efter en månad av amningsvägran (som gradvis bättrats) har han äntligen börjat hugga hungrigt efter tutten såsom han gjorde i början. Det känns väldigt bra.
Åh vad härligt att höra. Ger mig hopp att min lilla kommer vilja amma igen! Vi är inne på snart två veckor av amningsvägran.
Hur ser era dagar ut med bebisarna? :)
Ni som har fler barn, hade de samma dygnsrytm som spädbarn? Båda mina gick/går upp 9.30-10, jag tycker det är rätt intressant. Har inget att göra med min egen dygnsrytm som gravid heller.
Avis på er vars barn sover ihållande på nätterna! Min pojk har sovit max 3h i stöten, och senaste veckorna vaknar han upp mot 10 gånger per natt. Men dottern var likadan, så hade låga förväntningar denna gång!
Lille pojk blir 4 mån imorrn. Jag kommer helamma 6 mån men har börjat fundera på matintrot därefter. Är väldigt taggad på BLW! Med dottern var jag för stressad att få igång maten eftersom jag skulle börja jobba när hon var 7,5 mån, så jag gjorde pureer (som hon hatade). Denna gång är jag hemma längre och har god tid för honom att upptäcka maten i sin takt.
Nån som provat? Och hur gör ni med mat med detta barn?
Har inte skrivit mycket i den här tråden eftersom allt blev så kaosartat.. men vill nu skriva av mig lite och sammanfatta vår resa.
Graviditeten har kantats av olika bekymmer. Först misstänkt myom vid placentan. När den försvann upptäcktes en minskad tillväxt. När tillväxten var normal upptäcktes vätska i buken. Skickades till sjukhus direkt. Vid nytt UL samma dag sågs förstorad njure. Akut kejsarsnitt samma kväll. Pojken föddes i v 36.
Visade sig vara proppar som stoppat upp flödet som lett till skada i njurar. Första levnadsveckan verkade allt osäkert, t o m dialys diskuterades bland läkarna. Det händer uppenbarligen nästan aldrig att ett barn får proppar så tidigt.
Från början medicinering och olika prover och undersökningar dagligen. Fick även behandla mot gulsot som inte gav med sig så lätt. Ett tag var han uppkopplad mot flera olika slangar så man knappt vågade röra honom (sockerlösning, sond, elektroder, pulsmätare..) Förflyttades efter en vecka, och då kunde man glesa ut en del kontroller och låta oss åka hem på nattpermis. Andra kontroller gjordes också. Hjärt-UL visade på nån typ av öppning (öppen ductus och nånting till jag glömt benämning på). Detta visade sig senare inte vara någon fara. Hjärn-UL visade likadant på nån typ av avvikelse som senare rättade till sig. Avvikelse på hörsel som också rättade till sig. Vi har alltså haft hjärtat i halsgropen en hel del.
Prover m m har visat sig vara bra hittills, så om vi har riktig tur läker skadan i njurarna ut.
Har sedan tidigare ett barn med cp-skada och ett annat barn som hade en plexusskada samt torticollis i början. Det var väl inte så att jag trodde allt skulle gå smidigt till men hade aldrig kunnat ana att det skulle bli så här...