Söderlund skrev 2020-10-26 11:33:19 följande:
Är det någon fler som har en otroligt jobbig bebis nu?... Min kille på 5,5 månad bara gnäller och är frustrerad och uttråkad, måste roas hela tiden annars blir han gnällig. Dessutom har han börjat krångla med amningen. Suger 30 sekunder sen släpper han och vrider sig och vill åla iväg som en mask, så det känns som en kamp varje gång. Jag låter honom vara en stund sen tar jag tillbaks honom till bröstet men sen gör samma sak igen. Otroligt påfrestande och jag är bara sååå less. Han äter gröt på kvällen och lite fruktpure till mellis men jag vill bara börja ge ännu mer så vi kan börja trappa ner amningen snart, hoppas kunna skjuta vid 8-9 månader. Men just nu sover han skräp igen och vaknar 6-7 gånger per natt så han vill gärna amma för att komma till ro också...
Jag tycker min pojk (6 mån) är rätt enkel, MEN han sover sina sabla halvtimmar hur jag än gör, och vid sista sovstunden på dagen är han sjukt svårsövd. Ibland till den grad att jag ger upp, och så får jag dras med en övertrött suris tills han ska sova för natten. Jag blir tokig. Storasyster sov alltid flera timmar i stöten, men han bara vill inte.