• Trostar

BF MAJ 2020

Ni som mår illa, kräks ni?

Jag är vecka 5+4 idag. Mådde illa HELA dagen igår, men har mått illa varje dag från före jag plussade. Mår illa när jag vaknar på natten också. Varierar hur mycket - ibland bara diffust lätt illamående ibland så jag får sätta mig ner för att inte allt ska börja snurra. Har bara stått och hulkat en gång utan att kräkas.

Kräks ni eller det stannar vid illamående?

• Trostar

BF lista 

1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, 

2/5 - EmmaAF 

3/5 Saga92 

4/5 - jevana

5/5 - ankan6, 

6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem, 

9/5- Trostar

10/5 - HejsanJenny, 

11/5 - Hoffesport, 

12/5 - Siggy, 

16/5 - Idapidan, 

17/5 - Humlan1989, 

18/5 - Nowoli, 

19/5 - LBP91, LegoS, 

20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89, 

21/5 - ahland, 

25/5 - Majja92

• Trostar

Hur går det för er?

Gick in i vecka 6+0 idag. Jag är så trött. Mår så illa. Ingen ork till något.

Känns väldigt tungt idag speciellt eftersom jag inte har någon att prata med (ingen vet om det ännu utöver sambon). Pratar med sambon men han kan inte riktigt förstå hur dåligt jag mår och samtidigt vill jag inte gnälla för mycket. Hellre detta än missfall som jag har fått tidigare.

• Trostar
    emeliiiiiie skrev 2019-09-15 11:43:48 följande:

Det är jobbigt att känna sig ensam, samtidigt som det känns för tidigt (iaf för mig) att berätta. Första barnet?

Första barnet ja.

Känns jobbigt för jag är en person som i vanliga fall fixar att jobba 100%, plugga 100%, träna och samtidigt hänga med kompisar. Nu funderar jag över hur jag ens ska orka gå till jobbet imorgon. Förstår verkligen inte hur det ska gå till.

Försöker komma ut på en promenad nu men det känns som om dörren är mil bort. Försöker ha som ett mantra i huvudet att man ska vara tacksam för att man ens är gravid och att det kommer att kännas bättre om några månader, men riktigt tufft idag.
  • Trostar

I förrgår när jag slappnade av magen såg det ut som att jag var i sjätte månaden. Har i vanliga fall en väldigt platt och smal mage.

Det är lite bättre nu men fortfarande så att det får bli lite lösare kläder ett tag...

• Trostar
    Agronomen skrev 2019-09-15 16:56:35 följande:

Jag förstår precis hur du känner. Hela veckan har jag legat helt utslagen på soffan och bara sovit hela dagarna. Såååå sjukt trött! Det finns inget alternativ, jag klarar liksom inte av att hålla mig vaken. Var också hemma från jobbet tre dagar nu i veckan för att jag var helt matt då jag var så trött, mådde illa hela tiden och spydde varje dag. Testade att skrapa mig iväg till jobbet i fredags, men det var en pärs! 

Jag har ätit Postafen och nu fått Lergigan comp mot illamåendet och de tabletterna gör ju sitt till också på dåsigheten. Känner mig nästan lite full hela tiden. Har dock inte spytt ännu på hela helgen och mår mycket mindre illa, så jag är ändå glad att tabletterna finns! 

Jag har ett jobb där jag ibland måste sitta bakom ratten, men det går ärligt talat inte nu. Jag är en trafikfara.

Har funderat på att be om lergigan comp eller ta postafen, men inte vågat på grund av dåsigheten.

Jag har 40 min enkel väg med bil till jobbet. Kollektivtrafik finns inte. Vågar inte ta något som gör att jag kanske dåsar till bakom ratten...
  • Trostar

Ni som mår illa - kräks ni?

Jag mår illa hela dagar ibland, men oftast är det lite bättre under eftermiddagen. Känns ibland som spyan sitter i halsen, men om jag tar det lugnt då så blir det inte mer. Har mått illa sedan före jag plussade men ibte kräkts ännu.

• Trostar

Ännu en med svajande symptom här.

Förra helgen när jag just gick in i vecka sju var jag SÅ illamående. Mådde piss. Brösten var ganska lugna och molvärken svag

Nu senaste dagarna har illamåendet varit bättre. Är ibland det kommer att jag måste lägga mig, men inte alls som tidigare. Brösten däremot har vuxit ännu en storlek och varit riktigt ömma och svullna. Molvärken har känts av mer med dragningar.

Försöker att inte fokusera så mycket på symptomen. Är i vecka 6+5 idag. Första besöket hos BM nästa vecka i vecka 7+5.

För en vecka sedan gick jag förbi tiden vid förra graviditeten då alla symptom försvann och i onsdags gick jag förbi dagen då jag började blöda! Fortfarande nervös för missfall, men har ett litet försiktigt hopp om att detta kanske, kanske, kanske går vägen....

• Trostar
    Annie14 skrev 2019-09-20 10:57:13 följande:

Hade bf 10 maj, fick tyvärr missfall för 2 veckor sedan. Blödningen startade 6 september och varade ca 5 dagar. Jag gjorde aldrig någon utredning eller graviditetstest igen. Idag gjorde jag ägglossningstest som visade glad gubbe. Kan det vara så att det är hcg hormonet från den tidigare graviditeten? Kanske borde jag ta ett graviditetstest och se om det fortfarande visar positivt.

När jag har haft missfall har jag fått glad gubbe efter att allt kommit ut. Då har jag fått negativt gravtest innan. Tror du har ägglossning!
  • Trostar
    Nicciz skrev 2019-09-21 10:04:50 följande:

MF som började igår. Ta gärna bort mig från listan. Lycka till alla <3

Så tråkigt!! Hoppas det går bättre nästa gång <3
Svar på tråden BF MAJ 2020