BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Min bebis är galen. Igår gick vi upp vid nio, hon sov i ungefär tjugo minuter vid tolv på soffan medan jag åt lunch. Sen var nästa sömn i ytterligare tjugo minuter vid fyra tiden i bärselet när vi var ute och gick. Sov en kort kort stund vid tjugo-tiden medan jag och en vän gick en promenad. Sen somnade hon för natten vid midnatt. Då tänkte jag, pust vad skönt, nu kommer hon sova djupt i natt. Nä. Värsta natten på länge - vaknat varannan timme hela natten till och med nu. Hon vägrar liksom sova!? Det här är fjärde dagen av att hon tar små powernaps som ger henne kraft att hålla sig vaken i ytterligare typ, sex timmar. Vad f-n gör man?
Tillägg: hon ÄR ju trött. Det är trötta skriket och ögonen rullar och hon gäspar. Men hon kämpar emot med hela kroppen för att inte somna.
Precis , samma här får han inte till sömnen på fm då blir resten av dagen katastrof.
Angående amningen , det börjar bli lite tufft då jag tror inte jag har tillräckligt med mjölk . Han är ofta missnöjd, suger på men kommer ingen mjölk så börjar han gallskrika ...
Det var så jobbigt idag när vi är ute, ammade men han var fastklistrad vid tutten och skrek samtidigt , folket glodde som jag vore en galning :(
Min bebis är galen. Igår gick vi upp vid nio, hon sov i ungefär tjugo minuter vid tolv på soffan medan jag åt lunch. Sen var nästa sömn i ytterligare tjugo minuter vid fyra tiden i bärselet när vi var ute och gick. Sov en kort kort stund vid tjugo-tiden medan jag och en vän gick en promenad. Sen somnade hon för natten vid midnatt. Då tänkte jag, pust vad skönt, nu kommer hon sova djupt i natt. Nä. Värsta natten på länge - vaknat varannan timme hela natten till och med nu. Hon vägrar liksom sova!? Det här är fjärde dagen av att hon tar små powernaps som ger henne kraft att hålla sig vaken i ytterligare typ, sex timmar. Vad f-n gör man?
Jobbigt, men OM det är så att du inte har så mkt mjölk att bebis blir nöjd just nu så brukar det ju bli bättre efter några dagar, de växer ju i skov och hungern ökar i skov samtidigt men mjölkproduktionen brukar komma ikapp efter några dagar och bebis lugnar ner sig.
Mina bebbar har hållit på sådär främst när de är trötta så du kanske kan försöka styra om till att amma honom när han är precis nyvaken istället för när han är trött, om du inte redan gör det? Jag brukar ofta söva med att amma men det är ju inte helt lyckat alltid för då kan de vara rätt gnälliga när magen kör igång eller bli irriterade om mjölken kommer för fort, för långsamt, etc Så det bästa är ju att amma direkt när bebbe vaknar även om hen inte signalerar att hen är hungrig - i den utsträckning det är möjligt förstås...
Just det, 4 av 5 ggr om mina skriker vid bröstet så är det för att de behöver rapa, men det har du säkert redan koll på
Det är så kul att du skriver det med amning när han vaknar för det var precis det jag började med i förrigår:D
Jag märkte att det gick smidigare att söva honom utan amning och noterade han sov / vaken tid och amning .
Då märkte jag att under dagen så vaknar han varje timme under förmiddagen och är vaken en timma ungefär .
Så jag ammade så fort han vaknade och la honom em timma efter ... det gick mycket bättre .
Det är bara nattningen på kvällen som jag ammar och det har funkat ok för det mesta .
Tack snälla att du tog dig tid att skriva det .
Angående gnäll vid amning så har jag också märkt nu att jag måste rapa honom oftare .
Tack återigen <3
Eftersöker nån med erfarenhet av rejäl amningsvägran. Min pojk (3 mån exakt) har senaste veckorna gradvis ökat sin vägran, och nu finns det knappt några amningstillfällen utan krångel. De gånger det går hyfsat äter han också mycket mindre. Jag har provat liggamma, ståamma, gåamma, laid back, upprätt amning, sjalamning, blockamma, mjölka ur innan. Inget funkar.
Jag undrar om någon har tips och/eller erfarenhet hur länge det pågick för er. Storasyster bråkade ibland med amning, men inte alls såhär. Det är skitjobbigt. Han bajsar iaf friskt och ska till BVC nästa vecka för vägning. Kommer även fråga där.
Eftersöker nån med erfarenhet av rejäl amningsvägran. Min pojk (3 mån exakt) har senaste veckorna gradvis ökat sin vägran, och nu finns det knappt några amningstillfällen utan krångel. De gånger det går hyfsat äter han också mycket mindre. Jag har provat liggamma, ståamma, gåamma, laid back, upprätt amning, sjalamning, blockamma, mjölka ur innan. Inget funkar.
Jag undrar om någon har tips och/eller erfarenhet hur länge det pågick för er. Storasyster bråkade ibland med amning, men inte alls såhär. Det är skitjobbigt. Han bajsar iaf friskt och ska till BVC nästa vecka för vägning. Kommer även fråga där.
Jag har bara erfarenhet av att sonen valde bort bröstet mer och mer till förmån för flaskan men du helammar va?
Dum fråga: är du säker på att han inte bara äter mer effektivt, dvs snabbare, och pga den ökande åldern inte behöver äta lika ofta längre - och därför vägrar när han inte är hungrig?Är det någon skillnad om du låter det gå lite längre tid mellan gångerna? (Ja nu var det ju erfarenhet du var ute efter och inte spekulationer, sorry, mina har krånglat i perioder om några dagar men inte i flera veckor)
Ja, man får hoppas att det är så, men han sitter och snuttar intensivt på händerna och är grinig, så jag tror ändå han är hungrig.