SweetCA skrev 2021-01-17 14:52:24 följande:
Skönt att höra att man inte är ensam < 3 om detta fenomen.
Jag har också haft lite bryt kring detta. Jag vaknar tidigare med dottern och har extremt många uppvak under natten så när min man kommer upp med sonen (de sover ihop nu) vid 8-tiden på helgerna så har jag lämnat över bebis och gått och lagt mig i typ 2h till för att försöka sova ikapp...Min man har sagt sig tycka det är en bra idé men det är inte som att han kommer upp och tar dottern direkt, jag måste liksom fråga varje gång, och då får jag dåligt samvete för jag känner mig som en latmask.
Egentid får jag varje helg när mannen går ut med barnen och jag städar lägenheten i 2-3h... ska man skratta eller gråta..?
Men min man tar typ huvudansvaret för matlagning, sonen, och går och bollar runt med bebis mest hela dagarna när han är ledig, så jag kan inte klaga egentligen - även om han har dålig koll på hennes mat- och sömntider etc (det kommer lösa sig under hans FL tänker jag). Det är mest just sömn och egentid som jag saknar rejält just nu...
Någon som börjat jobba eller ska snart? Jag drar igång på 50% i mitten av februari! Känns rätt ok ändå