Inlägg från: LinneaWookie |Visa alla inlägg
  • LinneaWookie

BF MAJ 2020

Nextchapter skrev 2019-11-24 23:18:18 följande:

Hej på er,

Längesedan nu! Har också varit lite inaktiv men nu när man kommit förbi första trimetern och varit på ett TUL och fått se att det faktiskt är en liten bebis därinne blir allt lite mer verkligt :)

Snart kanske jag vågar gå med i fb gruppen. :)

Hur mår ni alla?

Har ni berättar för familj/släkt/vänner än? :)

Här är mitt uppdaterade datum i den nya listan:

29/4 - viljaa

1/5 - Heilena

6/5 - Blivande3barnsmamma

3/5 - Lillfina

8/5- Trostar

14/5 - LinneaWookie flickan89

22/5 - Andreaaaa, Nextchapter

24/5 - Charlieellerså

25/5 - m94

Bara att säga till om du vill gå med, PMa mig så addar jag dig på FB och bjuder in Grattis! <3
  • LinneaWookie
    Daphodil skrev 2019-11-25 11:33:15 följande:

Hej hej!

Jag mår också bra. Nu efter veckor av rosa flytningar och sammandragningar gjorde det mycket att få komma på undersökning och se att allt var bra. Nu börjar jag tro att det faktiskt blir bäbis i maj!

RUL om en vecka. De gjorde en organscreening i v 16 så är inte orolig för otrevliga överraskningar, och eftersom jag känner bäbisen är jag inte heller orolig för att den ska ha dött. Däremot spänd att förhoppningsvis få veta könet. Så detta blir första ultraljudet som inte känns ångestfyllt, bara roligt! Drömmer

Åh vad skönt <3 <3 
  • LinneaWookie
    Stenbocken93 skrev 2019-11-25 18:19:02 följande:

Vet att det är långt kvar till BF men jag har redan börjat se över att köpa barnvagn nu när det kommer en julrea om en månad. Är det helt tokigt att köpa barnvagn innan årsskiftet eller? Visst ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken (fött barnet) men man kan väl få våga tro att det kommer gå bra?

Jag var "tvungen" att köpa vagn redan i vecka 12, haha.... Hittade min DRÖM-retrovagn och den befann sig 10 minuter från mitt hus oo Visste direkt att jag bara skulle ha den. Retrovagn är det enda alternativet för mig, haha. Så du är inte först ut i alla fall, lugn bara lugn <3
  • LinneaWookie
    Trostar skrev 2019-12-02 19:16:59 följande:

Hur tränar ni nu under graviditeten?

Jag har alltid varit väldigt aktiv och tränat och rört på mig. Första månaderna mådde jag för illa och var för trött för att träna, men senaste veckorna har jag velat komma igång igen. Försöker träna med vikter hemma, men blir ofta väldigt illamående efter ca 30 min trots att jag inte tar i alls så mycket som jag är "van" vid.

Promenerar ganska mycket. Ca 50 min 4-5 dagar i veckan. Försöker yoga lite.

Har väldigt stillasittande jobb så behöver och VILL röra på mig, men det känns så motigt! Hur motiverar ni er?

Jag har alltid tränat mest kondition, och lite styrketräning på låg nivå i perioder. Men rör mig mycket i jobbet ändå, står och jobbar samt flänger runt en hel del. Så känner inte att vardagsmotionen är ett problem att få in, så att säga.

Nu kör jag motionscykel hemma nästan varje dag, inte superhög intensitet men hyfsat lugnt i ungefär 45-50 min. Har kört det sedan innan grav (ungefär sedan i juli) för att jag helt enkelt tröttnade på att vistas på ett gym med allt vad det innebär, haha. Har dagar då jag helt enkelt är för trött, men kör ändå regelbundet. Vågar inte springa ute när det är halt och har inte sprungit sedan jag blev gravid då det bara känns osäkert med alla stötar. Vet att det är ok att göra i detta läge men det lär inte bli nu heller när det är vinter.
  • LinneaWookie
    HejsanJenny skrev 2019-12-03 18:02:52 följande:

Jag räknar dagarna till RUL - 19 december känns som evigheter!

Jag har också RUL den 19e! Känns som en hel evighet kvar!!!! 
  • LinneaWookie
    viljaa skrev 2019-12-03 19:58:43 följande:
    Ja såklart, man har ju sina föreställningar om den lille i magen :) men stort grattis till en välmående pojke! Jo, jag har rul på fredag. Har analyserat mina kub-bilder till förbannelse (nub-teori) och alla jag skickat till säger tjej men man vet ju aldrig. Som du säger, att h*n är frisk är ju det viktigast!
    Mina KUB-bilder ser också ut som en tjej, men jag var bara i v11+0, och det finns ju chans att nubben "reser på sig" ända fram till v14 tydligen.
    Jag känner dock på mig att det är en tjej, men har verkligen ingen aning alls egentligen!!! Så spännande <3 
  • LinneaWookie
    viljaa skrev 2019-12-04 14:43:49 följande:
    Ja okej, jag förstår! Det finns ju chans fram till v 14 som sagt. Jag var i 13+1 så v 14, så det borde ju vara rätt men man vet ju ändå inte!
    Ja men precis! Jag har RUL den 19/12 så jag får förhoppningsvis veta då.. Sååå spännande. När här har du?
  • LinneaWookie
    viljaa skrev 2019-12-06 18:02:19 följande:

Verkar som tråden har fått sin första flicka! Allt såg bra ut, en envis men frisk liten tös fick vi titta på idag :)

Ååååh vad kul, stort grattis <3 :)
  • LinneaWookie

Har de senaste 4 dagarna (ungefär) känt enstaka rörelser som känts som en buff/liten spark inifrån, men inte vetat till 100% att det är pyret, då magen ibland gör konstiga saker ändå (bubblar, kurrar, gaser)...

Men igår och idag, OMG...! Har känt det ofta och flera gånger på raken, och när jag lagt handen på magen och tryckt lite lätt så här jag känt det utifrån också! Till och med sambon kände igår då jag bad honom lägga sin hand där efter en buff, och då kom en till jättetydlig. Världens mest magiska känsla!!! Helt sjukt <3 v17+3 idag!

• LinneaWookie
    Daphodil skrev 2019-12-08 17:12:36 följande:

Visst är det fantastiskt! Vet känslan att gå från att tro att det kanske möjligtvis är bäbisen, till att det blir sådär tveklöst. Härligt!

Exakt! Helt underbart
Svar på tråden BF MAJ 2020