Trostar skrev 2019-12-02 19:16:59 följande:
Hur tränar ni nu under graviditeten?
Jag har alltid varit väldigt aktiv och tränat och rört på mig. Första månaderna mådde jag för illa och var för trött för att träna, men senaste veckorna har jag velat komma igång igen. Försöker träna med vikter hemma, men blir ofta väldigt illamående efter ca 30 min trots att jag inte tar i alls så mycket som jag är "van" vid.
Promenerar ganska mycket. Ca 50 min 4-5 dagar i veckan. Försöker yoga lite.
Har väldigt stillasittande jobb så behöver och VILL röra på mig, men det känns så motigt! Hur motiverar ni er?
Jag har alltid tränat mest kondition, och lite styrketräning på låg nivå i perioder. Men rör mig mycket i jobbet ändå, står och jobbar samt flänger runt en hel del. Så känner inte att vardagsmotionen är ett problem att få in, så att säga.
Nu kör jag motionscykel hemma nästan varje dag, inte superhög intensitet men hyfsat lugnt i ungefär 45-50 min. Har kört det sedan innan grav (ungefär sedan i juli) för att jag helt enkelt tröttnade på att vistas på ett gym med allt vad det innebär, haha. Har dagar då jag helt enkelt är för trött, men kör ändå regelbundet. Vågar inte springa ute när det är halt och har inte sprungit sedan jag blev gravid då det bara känns osäkert med alla stötar. Vet att det är ok att göra i detta läge men det lär inte bli nu heller när det är vinter.