• Anonym (Det är för mycket!)

    Det är för mycket!

    Allt är bara för mycket just nu och hur jag än försöker att få ordning på saker och ting så misslyckas jag gång på gång. Fick för ca ett halvår sedan diagnosen utmattning av min psykolog pga att jag vart arbetslös en längre tid med dålig ekonomi (jobbat timmar) men fick inte ihop mycket i månaden. När jag gick hos psykologen fick jag erbjudande från arbetsförmedlingen att gå en betald utbildning. Efter att rådfrågat min psykolog så tyckte hon att jag skulle gå den eftersom mitt problem med arbetslöshet kan lösas, jag tackade då ja för att chansen är ju bara en gång i livet. Men jag var så klart orolig om jag skulle fixa utbildningen. Nu har jag gått ca 75% av den, men herregud vad jag får slita om man jämför med mina andra kursdeltagare, jag har inget minne, jag sover som en kratta, jag gråter varje dag av trötthet och ångesten ska vi inte tala om! Men jag har bestämt mig att jag skall fan klara det här, för det kan lösa ett av mina stora problem. Mitt barn har Adhd och behöver pushas i allt från att komma upp och iväg till skola och att hålla koll på hans tandborstning, medicin, läxor, hygien, ja i stort sett stöd i allt. Jag har även en halvkass relation som går på tomgång och problem med nära familj. Jag är nära att gå under, jag vill bara sticka och aldrig mer komma tillbaka. Mitt mående beror till 99,9% av yttre faktorer och hur jag än kämpar så pissar jag i motvind. Jag vet inte längre vad jag ska göra? Jag har kämpat med sonen i 10 år med hans skola kuratorer, bup, möten, mediciner, försöker få in rutiner på sonen vilket inte funkar i längden då han struntar i dem. Mitt liv blir hela tiden påverkat av saker jag inte rår för, det är en jävla shitstorm omkring mig hela tiden! Råd till en trött och trasig människa?

  • Svar på tråden Det är för mycket!
  • Ailin

    Bra gjort att du har kommit så långt!! 75 %, då är du snart klar. Mitt råd är nog återhämtning, som inte alls behöver vara vila. Kan du hitta ngt som ger dig avkoppling en stund, lyssna på ljudböcker eller sommarprat när du fixar hemma osv. Och även "good enough", finns det saker som du kan förenkla? Typ pizza-lit med färdigriven ost till middag, nudlar etc.

    Relationen och saker utifrån kan vara både för stora och omöjliga att deala med nu. Det lilla däremot kan göra rätt stor skillnad.

    Kom också ihåg att vara stolt över det du gör. Det är superbra!!!

  • Anonym (A)
    Ailin skrev 2019-08-19 22:44:24 följande:
    Bra gjort att du har kommit så långt!! 75 %, då är du snart klar. Mitt råd är nog återhämtning, som inte alls behöver vara vila. Kan du hitta ngt som ger dig avkoppling en stund, lyssna på ljudböcker eller sommarprat när du fixar hemma osv. Och även "good enough", finns det saker som du kan förenkla? Typ pizza-lit med färdigriven ost till middag, nudlar etc.

    Relationen och saker utifrån kan vara både för stora och omöjliga att deala med nu. Det lilla däremot kan göra rätt stor skillnad.

    Kom också ihåg att vara stolt över det du gör. Det är superbra!!!
    Håller med, känn dig stolt.
  • Anonym (Det är för mycket!)

    Jag försöker att gå korta promenader varje dag, i bland några hundra meter bara för jag vågar inte gå längre för jag vet inte om jag orkar ta mig hem igen. Då lyssnar jag ofta på ljudbok som du säger och försöker släppa allt för en stund. Det du tar upp om lättare matlagning vore en idé då jag alltid står vid spisen för länge för att jag vill att barnet ska få bra mat från grunden, men det är kanske en idé att lägga ner det tills bättre tider kommer. Det är bra när jag får andras syn på saker som jag inte tänkt på, ser inte skogen för alla träden.

    Tack för dina fina ord.


    Ailin skrev 2019-08-19 22:44:24 följande:

    Bra gjort att du har kommit så långt!! 75 %, då är du snart klar. Mitt råd är nog återhämtning, som inte alls behöver vara vila. Kan du hitta ngt som ger dig avkoppling en stund, lyssna på ljudböcker eller sommarprat när du fixar hemma osv. Och även "good enough", finns det saker som du kan förenkla? Typ pizza-lit med färdigriven ost till middag, nudlar etc.

    Relationen och saker utifrån kan vara både för stora och omöjliga att deala med nu. Det lilla däremot kan göra rätt stor skillnad.

    Kom också ihåg att vara stolt över det du gör. Det är superbra!!!


  • Anonym (Det är för mycket!)

    Tack för dom fina orden!


    Anonym (A) skrev 2019-08-19 22:46:29 följande:

    Håller med, känn dig stolt.


  • BurningDiamond

    Håller med ovanstående.
    Släpp på så många krav du kan. Wok, färdig pasta-sås, fiskgratäng från frysdisken osv är faktiskt ganska OK, speciellt under en begränsad tidsperiod. Målet just nu är att komma igenom den närmaste tiden.
    Kan du dra ner på annat i hemmet? Skjuta på dammsugningen en extra dag, eller tvätten?

    Du är bra!

Svar på tråden Det är för mycket!