• Anonym (Ts)

    Svårt att få till ett stämningsfullt bröllop..

    Vi har precis förlovat oss och planerar nu ett väldigt litet borgerligt bröllop. Vi kommer bara vara 8-10 personer totalt våra närmaste vänner. Jag kommer ha en ?riktig? brudklänning.

    Någon med tips/erfarenheter? Hur kan man få till en härlig och stämningsfull dag med detta upplägg? Val av vigselplats och plats för middagen är lite svårt för ett så litet sällskap..några tips i/runt Stockholm?

    Alla idéer uppskattas!:)

  • Svar på tråden Svårt att få till ett stämningsfullt bröllop..
  • Anonym (asdf)

    Vi gjorde något liknande, men hade bara 6 gäster.
    Jag hade "riktig" brudklännig. På morgonen åkte jag till en salong för att göra fin uppsättning av håret + sminkning. Sedan möttes jag och mannen på en fotostudio i närheten där vi tog fina bröllopsbilder. Därefter åkte vi tillsammans till rådhuset där gästerna väntade. Vi hade den "långa" ceremonin, vilket tog några minuter. Sedan skildes vi från gästerna en stund. Jag och mannen åkte till ett hotellrum som vi hyrt över natten. Vi spenderade några timmar där (fanns även pool och bastu), och så mötte vi våra gäster på en restaurang för middag. Vi var i Göteborg, så kan tyvärr inte tipsa om bra platser. Vi sov på hotellet (fast vi båda kommer från Göteborg), och morgonen därpå åkte vi på bröllopsresa.
    Jag är mycket nöjd, och tycker det kändes bra att bo på hotell en natt, fast vi egentligen inte behövt. Det gjorde också mycket att ha riktiga kläder, fixa håret osv.

  • Anonym (Ts)

    Åh vilken fin dag ni fick! Tack för tips :)

Svar på tråden Svårt att få till ett stämningsfullt bröllop..