Inlägg från: Anonym (kan inte behaga alla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kan inte behaga alla)

Berätta för kollegor.

Hej TS, man kan inte behaga alla. Du bär inte skulden för att din kollega får missfall så att säga.

Jag berättade för min chef och några kvinnliga kollegor då de frågade om jag kunde utföra en viss sak och det skulle ske vid bf. Sedan berättar jag det inte för fler. 

Nu, i vecka 26, är det dock uppenbart. Vi får se vad de säger.

Skit i stämning och var glad över att du är gravid! Du är inte ensam ansvarig för stämningen.

Tow2Mater skrev 2019-08-22 18:22:37 följande:

Se till att pappan tar fl-ledigt med babyn när det fods och du jobbar.

Fniss, antar att du är ironisk.

Jag skulle inte sagt ett skit om jag var du och sedan när det är uppenbart får väl folk fråga.

Dragonheart skrev 2019-08-22 18:48:09 följande:
    Hej!

Jag vet att de är inget som ska påverka mig men jag är en person som vill att alla ska må bra och vara glada. Jag vet att jag måste berätta för mina kollegor för jag har många tider hos barnmorskan för jag ligger i riskzonen för diabetes och mitt första test låg på gränsen. Jag kan inte ljuga för dem varför jag behöver vara ledig tycker det inte är rättvist. Jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och berätta och hoppas på det bästa.
    Men att alla ska må bra innefattar ju även dig. Dvs, du måste också må bra. 

Jag hade ändå väntat. Så länge din chef står bakom dig ska det ju vara lugnt!
Svar på tråden Berätta för kollegor.