Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Bisarr situation med sambon

När ni pratat om att gå tillsammans, har det varit du som varit drivande och han bara hummat med, eller har han varit den som tagit upp det också? Att "prata om något tillsammans" betyder inte alltid att båda två är riktigt med på det.

Spa är ju ändå lite speciellt, alla gillar inte att få behandlingar. Det kan ju tyckas oförskämt att tacka nej till en present, samtidigt så kan det ju vara förståeligt också. Tex om jag fått massage-behandling i present, eller fallskärmshoppning eller liknande, så skulle jag inte vilja gå, och det betyder inte att jag är otacksam, bara det att jag inte tänker göra våld på mig själv genom att låta en främling massera mig eller hoppa ut från ett flygplan.

Om han gillar att bada kanske ni kan gå dit och bara bada, och du kan göra behandlingarna, eller så går du dit med en kompis idag och sedan fixar en present som är för honom och som uppskattas av honom. Presenter är ju ändå till för mottagaren.

• Anonym (123)
    Batuss skrev 2019-08-23 11:01:30 följande:

Vi har varit lika drivande och även pratat om att ta in på spa-hotell, har bara aldrig varit rätt timing med jobb, pengar osv.

Behandlingen jag har bokat är ett privat örtbad åt oss, skulle aldrig boka massage eller liknande åt någon annan än mig själv då det kan vara känsligt.

Nu kommer jag att gå med min mamma istället men det känns väldigt trist.

Då är han enbart löjlig.

Bra att du kan gå med din mamma! Försök att ha en riktigt bra dag nu, så får ni ta tag i problemet en annan dag. Men hade jag varit du hade jag inte tagit upp det igen, inte pratat spa, födelsedag eller annan present, var bara helt neutral.
    Tills han vill berätta varför han reagerade som han gjorde och ber om ursäkt. Bollen ligger hos honom, om du pratar om det först så kan han ju fortsätta sin martyr-roll.
Svar på tråden Bisarr situation med sambon