Inlägg från: Batuss |Visa alla inlägg
  • Batuss

Bisarr situation med sambon

Min sambo fyller 30 år idag, och jag ville överraska honom med en heldag på centralbadet + gemensam behandling för oss.

När jag berättade det för sambon på morgonen (har även tagit ledigt från jobbet för att fira honom) så säger han att spa inte är något för honom och att han inte vill gå. Har förklarat att jag redan har betalat (går inte att avboka) men han säger att "ja, det var ju synd, men då få det vara pengar i sjön".

Nu ligger han i sängen och surar och tycker att jag har förstört hela dagen genom att inte släppa det här, han påstår även att jag försöker ge honom s.k guilt trip-känslor osv osv. Att jag hade bokat det här mer för min egen skull än för hans.

Till saken hör att vi har pratat om att gå på spa tillsammans väldigt länge, jag trodde att han skulle bli glad. Men även om han nu känner så här så är det helt främmande för mig att en vuxen person beter sig så här och lägger sig på tvären. Han tackar nej till en present, det känns oförskämt och otacksamt. Eller?

• Svar på tråden Bisarr situation med sambon
  • Batuss

Vi har varit lika drivande och även pratat om att ta in på spa-hotell, har bara aldrig varit rätt timing med jobb, pengar osv.

Behandlingen jag har bokat är ett privat örtbad åt oss, skulle aldrig boka massage eller liknande åt någon annan än mig själv då det kan vara känsligt.

Nu kommer jag att gå med min mamma istället men det känns väldigt trist.

• Batuss

Hans present är en ny tatuering som han har velat göra väldigt länge. Presentkort på spa var således inte aktuellt då det inte är hans "present", det var bara något jag tänkte att vi skulle göra tillsammans då vi har pratat om spa väldigt länge.

Svar på tråden Bisarr situation med sambon