• Anonym (Mamma)

    Hur arg får man bli

    Såklart inte på nivån att slå eller så.

    Men hur arga kan ni bli på era barn och hur agerar ni.

    Jag har otroligt långt tålamod med mina, men i bland brister det. Har i kväll haft en urladdning med lite större barn ( 11 år) som totalt förstörde en mysig fredagskväll. Både för mig, sina syskon och såklart för sig själv. Så arg men också besviken på mig själv att jag inte kunde avstyra det. Nu har jag själv en huvudvärk från helvetet, en ledsen 11 åring på sitt rum.

  • Svar på tråden Hur arg får man bli
  • Anonym (B)

    Så kan det bli ibland. Det är såklart inte det bästa men det händer de flesta någon gång så var inte för hård för dig själv. Gå in till 11-åringen och bli sams och kramas lite <3

  • BurningDiamond

    Om du som förälder aldrig tappade tålamodet och blev ilsk, så är det förmodligen något fel på dig. Solig

    Så länge det som du skrev inte går över styr, eller är en ständigt förekommande reaktion, så tycker jag att du ska ta ett par djupa andetag och förlåta dig själv.

  • Anonym (A)
    BurningDiamond skrev 2019-08-23 21:13:42 följande:
    Om du som förälder aldrig tappade tålamodet och blev ilsk, så är det förmodligen något fel på dig. Solig

    Så länge det som du skrev inte går över styr, eller är en ständigt förekommande reaktion, så tycker jag att du ska ta ett par djupa andetag och förlåta dig själv.
    Håller med
  • Anonym (Mamma)

    Vi blev sams till slut och erkände båda två att vi blev onödigt arga. ( även om han tycker jag var dummast)

  • Anonym (ace)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-08-24 08:52:46 följande:

    Vi blev sams till slut och erkände båda två att vi blev onödigt arga. ( även om han tycker jag var dummast)


    *fniss*
    Bra att ni blev sams igen. Tyvärr kommer nog barnet tycka att mamma är "dummast" under de närmaste 8-10 åren... Sedan när han blir vuxen kommer han inse att "Mamma hade nog rätt ändå". Oskyldig
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-08-24 08:52:46 följande:
    Vi blev sams till slut och erkände båda två att vi blev onödigt arga. ( även om han tycker jag var dummast)
    Skönt att det ordnade sig
Svar på tråden Hur arg får man bli