Vikigaste jämställdhetsfrågan
Bör de ha det, då?
Bör de ha det, då?
Är det normkritiskt arbete på ett genusvetenskapligt sätt?
Jag träffar barn och unga varje dag som gör allt för att dölja att de är utanför normen
Hur är arbetet med gruppsammanhållning?
"Arbetar man dessutom med samtal är det inte speciellt mkt som behöver skina igenom av egna föreställningar om t.ex kön och läggning och vilka förväntningar det skapar, för att stänga möjligheterna för dialog..."
Det problemet uppstår i alla möjliga situationer, jag tror att många saknar en modell för samtal.
transpersoner sämst och har bland de högre suicidtalen
Det kan bero på att det ofta är fler/andra saker än just könsdysfori det handlar om, det finns psykiatrisk samsjuklighet hos över hälften. Av de med early onset och som inte genomgår Könsbekräftande vård är det bara ca 20% som fortfarande vill det när de är vuxna. Late onset verkar vara ett nytt fenomen.
exempel:Den forskning de hänvisar till är feministisk forskning.
Dödligt våld mot kvinnor är en minoritet av allt våld i relationer men "dödligt våld" verkar vara vänsterfeministernas slogan, kvinnor använder sällan dödligt våld de verkar föredra psykisk terror.
Några studier som aldrig diskuteras:Two psychologists followed 1000 New Zealanders for decades. Here?s what they found about how childhood shapes later life | Science | AAAS
www.sciencemag.org/news/2018/02/two-psychologists-followed-1000-new-zealanders-decades-here-s-what-they-found-about-how
T.E. Moffitt's research works | Duke University, North Carolina (DU) and other places
www.researchgate.net/scientific-contributions/2002100870_TE_Moffitt
Childhood family income, adolescent violent criminality and substance misuse: quasi-experimental total population study (Sweden 2014)
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4180846/
Är det normkritiskt arbete på ett genusvetenskapligt sätt?
Är genuspedagogiken baserad på genusvetenskap?
"Det är en vanlig slogan att påstå att kvinnor använder mer psykologiskt våld än män."
Det är också en vanlig slogan att psykiskt våld kan påverkar minst lika mycket som fysiskt.
"Menar du att män, enligt den och andra studier, använder mindre psykologiskt våld i nära relationer?"
Det skiljer sig i hur tjejer och killar mobbar också, tjejer står för den psykiska mobbningen medan killar är mer fysisk, du tror inte att det blir skillnad i relationer också? I 40 år har feminister målat upp kvinnor som oskyldiga offer och män som förövare, regeringen gör samma sak. Du tror inte att det på verkar hur våldet ser ut?
The Emotional Terrorist by Erin Pizzey
www.ejfi.org/DV/dv-10.htm
"Men medvetenhet hos personal vilka normer jag själv överför eller lyfter fram påverkar eleven som befinner sig där just nu"
ok
"Jag sparar mina spekulationer om vad "late onset" - epidemin beror på hos den gruppen"
Hur ska man då kunna diskutera det?
De verkar lära sig om trans men inte om andra orsaker till varför de känner som de gör.
Har jag påstått att det förekommer fysiskt våld utan fysiskt våld?
Däremot förekommer det psykiskt våld utan fysiskt våld.
Du vet när du blir slagen och de flesta förstår att något är fel men psykiskt våld brukar kallas för det osynliga våldet.