Inlägg från: Anonym (Anmälan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anmälan)

Min partner har drogproblem

Anonym (Förvirrad) skrev 2019-08-24 14:46:11 följande:

Han kommer få sova borta ett tag iallafall.

Jag ser självklart till mitt barn bästa och han är viktigast i detta. Jag vill ju hålla ihop får hans skull, att han ska växa upp i hel hel familj. Jag har själv vuxit upp med skilda föräldrar där en av de hade missbruk. Därför tänker jag absolut inte låta han göra detsamma. Så ni inte tror något annat.

Jag vill bara finnas för honom. Jag hade ju inte lämnat om han hade någon annan sjukdom och missbruk är ju faktiskt en sjukdom det också.

Men nu får han bo borta till han lämnar rena tester ett bra tag framåt över sen kan vi förhoppningsvis börja bygga på vår tillit i takt med det

Sova borta ett tag??

Din man behöver själv ta beslutet och att söka hjälp om han vill vara i ditt och barnets liv men väldigt få misshbrukare sätter sin familj före sitt missbruk och tills dess att det sker ska du naturligvis inte sätta dig själv och din partner före ditt barn

Ursäkta det hårda språket men du behöver fan vakna upp. Växa upp i en hel familj, tänker du likadant om din man hade slagit dig? begått övergrepp på dig eller barnet? Självklart är det inte i ett barns bästa att bo eller umgås med en missbrukare om man tror det är man en dålig mamma

Sluta sätt dig själv och din mans behov före barnets för det är just det du gör

Jag tycker även du ska ta kontakt med vården igen för du är nog inte helt frisk än, ditt resonerande och dina ursäkter för att utsätta ditt barn för detta är ett stort tecken på det.

Hade jag funnits i din närhet som vän, granne, bekant, släkt, skol/dagis personal etc så hade jag gjort en orosanmnälan på två röda.
    Vi får hoppas det finns någon frisk människa i barnets närhet som regaerar och ser till att barnet mår bra när föräldrarna själva inte tycks klara av det

• Anonym (Anmälan)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-08-24 15:36:41 följande:
    Fast ursäkta mig, vad är det du skriver?

Hur i hela friden kan du försöka få fram att jag ör en dålig och oansvarig förälder när du inte alls känner mig eller vet hur jag beter mig i detta? genom ett hal luddigt skrivet inlägg? Du trångsynta människa.

Det är väl klart att det bästa för ett barn är att växa upp med båda föräldrarna i den mån det går.

Självklart skyddar jag mitt barn och han får inte vara i hans närhet förens han är helt nykter.

Punkt
    Du sätter en missbrukare och ditt egna behov före ett barn så du får kalla mig hur trångsynt hur mycket du vill men jag hade gjort en orosanmälan på två röda om ett barn i min närhet hade en förälder som missbrukade och en förälder som sätter sitt och missbrukarens behov före barnet.

Du skrev sova borta ett tag och sen nu att han inte får vara i närheten av barnet förrän han är nykter, förstår du ens vad missbruk innebär? Hur otroligt lång tid det kan ta och det är om du har tur för väldigt få klarar inte att bli fri från missbruk, så det blir nog mer än ett tag som din man får sova borta.

Finns det missbruk eller våld eller övergrepp mm i en familj så är det inte heller alls självklart att det är bra för ett barn att växa upp med båda föräldrarna, om du inte förstår detta så behöver du gå och prata med någon angående din förrldraroll och ditt föräldraansvar, din man sätter ju sitt missbruk före barnet så det bästa vore om du inte gjorde det utan satte barnetbehov först inte era.
    Det finns inget som säger att du inte kan stötta din man ändå, förutsatt att han ens bli frisk, men tills han är helt ren och varit det en längre tid så ska han självklart inte bo med ert barn, punkt.

Återigen hårda ord men du behlöver vakna upp, det handlar inte om dina sårade kämslor här utan om ert barns behov och trygghet
Svar på tråden Min partner har drogproblem