Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Hur får jag henne att sluta dricka?

Anonym (Förtvivlad son) skrev 2019-08-24 22:31:24 följande:

Det handlar inte om att hon INTE vill, hon vill men kan inte.
    Jag undrar vad jag kan göra för att få henne att ta tag i det, det påverkar både henne och mig negativt och jag vill inte släppa taget om det då det är min närmaste familj.

Jag fattar att jag inte kan tvinga henne till att göra något, och det är inte det jag gör, jag frågar vad jag kan göra för att få henne att ta tag i det, vad jag kan göra för att hjälpa till. Vet att bara hon kan välja vad hon vill göra med sitt liv, men ni måste förstå min part i det hela. Att se sin mor må dåligt både fysiskt och psykiskt pga vardagsdrickandet tär på mig och jag tänker inte låta alkoholen ta henne ifrån mig.
    Min familj är det jag värderar mest

En person som verkligen vill och är motiverad att ändra sitt beteende, drickande, ätande osv söker professionell hjälp men jag tror inte din mamma är så motiverad eller har viljan eftersom hon inte gör det. Tyvärr kan du inte göra någonting åt det utan hon måste själv komma till den punkt där hon tycker att hon mår så dåligt fysiskt och psykiskt att hon vill förändra det.
    Du har gjort vad du kan för att hjälpa henne och får släppa det tills hon själv ber om hjälp och då ska du naturligtvis stötta henne till 100%.
Svar på tråden Hur får jag henne att sluta dricka?