Hur ofta tvättar ni håret?
Varje till varannan (hoppar alltså över en dag om jag inte tränat. Tvättar för det mesta med balsam, schampo var fjärde gång kanske.
Varje till varannan (hoppar alltså över en dag om jag inte tränat. Tvättar för det mesta med balsam, schampo var fjärde gång kanske.
Fast vi behöver ju inte tvätta vårt hår så ofta eftersom det inte blir fett lika snabbt som andras? Det är ju det allt handlar om. Tror inte det samlas så värst mer skit på våra kuddar än på någon som tvättar det oftare. Hade det gjort det så hade vi ju haft finnar över hela facet vid det här laget, men jag har inte en enda. Jag har istället ett rent ansikte och ett välmående hår!
Vill man ha slitet hår så visst, do it.
En gång i månaden, med ägg och honung.
Du har då ett hår som tål detta slitage. Det är inte alltför sällan det kommer upp i mitt flöde om problem med håret, just för att de tränar, rider etc. Deras hår tål inte daglig tvätt och blir slitet.
Jag kan inte tvätta håret varje dag, har jag tränat och blivit svettig, då sköljer jag igenom håret.
Nu rider jag inte längre, men det var samma sak där, jag sköljde igenom håret, men kunde inte tvätta det varje dag
Du tror mig inte? Ok. En gång i månaden tvättar jag håret, med ägg och honung alltså. Med 3-4 veckors mellanrum. Varje dag sköljer jag håret med vatten, samtidigt som jag duschar.