Hur ofta tvättar ni håret?
Hur ofta?
Hur ofta?
Mitt hår blir också fett i hårbotten efter kanske 4-5 dagar, men förut när jag tvättade det oftare så blev det fett snabbare. Försök om du kan ha uppsatt när det börjar bli fett så du kan dra ut på hårtvätten någon dag extra och med tiden så kanske det blir bättre. Vet inte om du har testat massa olika schampon och sånt, men jag upplever att schampon för torrt hår gör att även min botten blir fett snabbare.. jag har aldrig hittat ett bra schampo som hjälper mot det torra och frissiga.. så försöker tvätta sällan och ska börja med kokosolja i längderna.
Hur gör du det? Tvättar bara luggen alltså. Jag har lite samma, håret runt ansiktet blir fett direkt. Tvättar hela ungefär varannan till var tredje dag. Men har det aldrig utsläppt om det inte är nytvättat för då är det redan fett.
Varannan till var tredje dag, men det kan gå längre tid emellan.
Var 7-10:e dag o torrschampo resten :)
Har helt slutat använda schampo i håret. Det sliter så... jag har kort hår, använder inte så många produkter mer än lite torrschampo någon gång i månaden å lite vax då å då. Sköljer håret å hårbotten med varmt vatten när jag duschar någon gång i veckan, använder balsam eller hårinpackning när det behövs kanske var 14e dag på sommaren oftare...
Två gånger i veckan. Ibland blir det bara en gång i veckan. Har tjockt och lite skadat hår just nu pga blekningar, så håret mår bäst av att tvättas mindre! Tycker även att mitt hår får mer volym ju mer sällan det tvättas. Torrschampo är också fantastiskt!
Mitt hår är fett och börjar lukta illa om jag inte tvättar det nästan varje dag.Jag vill känna mig fräsch och inte lukta fett hår.
2 gånger per vecka, men då får håret inte bli för långt. Längre hår verkar behöva tvättas oftare.
Varje till varannan (hoppar alltså över en dag om jag inte tränat. Tvättar för det mesta med balsam, schampo var fjärde gång kanske.
2-3 ggr i veckan beroende på hur många träningspass det blir.