Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

SVERIGE OM 20 ÅR

Vågar knappt tänka tanken, men ungefär som ett inbördeskrig.

• Anonym (Usch)
    HSOF skrev 2019-08-30 14:02:26 följande:

Vill du debattera om jultomten med nu?

Diskussioner om ltomten och julbord är väl så off topic som det bara kan bli i den här tråden.
  • Anonym (Usch)
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-30 09:44:58 följande:

Läs på om vad som hände när julbocken byttes mot jultomten.

Läs gärna på om jultbocken också.

Skrämmande historier och lögner vi tutar i våra små barn

som vi påstår om att vi älskar mest av allt!

Bulshit!

Och vad har det med ämnen att göra?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Usch) skrev 2019-08-30 14:06:56 följande:

Och vad har det med ämnen att göra?

Ämnet*
  • Anonym (Usch)
    HSOF skrev 2019-08-30 14:15:19 följande:

Jo det är bättre att skapa en egen tråd om det. Tror inte att det svenska julbordet och dess uppbyggnad har något med dagens samhällsproblem att göra.

Exakt! Så varför personen väljer att dra upp det vet jag inte.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-01 22:52:01 följande:

Kul med alla som klagar på Sverige och skriver att dom ska flytta. Blir kul att se vilka länder som dom ska flytta till som är så mycket bättre.

Danmark Kanske?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-01 23:50:55 följande:

I stort sett samma dom har lika hög skatt. Rätt lika sjukvård m.m. Dom har lite osäkrare anställningar och lite mer främlingsfientlighet. Men det är inte så stor skillnad på Danmark och Sverige. Och man måste dessutom stå ut med att alla pratar som om dom är skitfulla.

Det är det visst, de har tuffare straff och fler utvisningar för kriminella.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Usch) skrev 2019-09-01 23:52:52 följande:

Det är det visst, de har tuffare straff och fler utvisningar för kriminella.

Hårdare straff
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-02 00:13:16 följande:

Och hårdare straff har inte fungerat i något land hittils. Usa har bland dom hårdaste straffen och fortfarande extremt mycket kriminalitet. Utvisning har dom flesta länder. Att inte alla som begår brott blir utvisade beror på att vi skrivit på konventioner som gör att vi inte kan utvisa till länder där dom riskerar att dödas eller torteras. Sen om ditt största problem med Sverige är brottslingar då är det bara att flytta från den stökiga förort som du bor i för i övriga landet har våld och annat gått ner. Förövrigt har Danmark en massa kriminallitet och skit det är bla därifrån mycket av knarket som kommer in i Sverige kommer ifrån.

Jag bor inte i en förort. "Våld och annat gått ner" nej, det har det verkligen inte gjort. Det blir värre och värre och senast för några dagar sedan gick politiker ut med att gängkriminaliteten "vunnit" över samhället.

Varför tror du det pratas så mycket om olika sätt för att stoppa den ökade kriminaliteten och kriminella gäng?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-02 00:37:44 följande:

Jag kollar på fakta och statistik och inte på rubriker. I princip det mesta våldet har gått ner. Det som har gått upp är våldet mellan dom kriminella. Är du kriminell annars är risken att du råkar ut för det väldigt liten. Sen har jag ett enkelt svar om varför det pratas mycket om stoppa gängen nu det är för att det skrivs mycket om det och för att sådan som du skiter i brallan och tror att hela landet håller på att gå under och det går att vinna röster på sådana som dig. Men våld med gäng har förekommit förr och kommer gå upp och ner. Det var rätt så livat på 90 talet också då mc gängen sköt med pskott mot varandra och när militärligen gick in i samhällen med Ak5 och kulspruta och höll hela samhällen i schack. Och när nynazister begick flera terrorattentat. Men sånt tycks folk ha glömt helt.

Jag kollar också på fakta och statistik. Men tråden handlar om hur vi tror Sverige ser ut om 20 år inte hur Sverige såg ut på 90-talet.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-02 00:48:28 följande:

Jo men jag svara alla som påstår att sverige skulle vara så hemskt nu. För det är bättre än tidigare och följer trenden då kan man anta att våld och annat minskar ännu mer. Det enda som skapar problem är högersvängen som vi gjort. 

Vänstersvängen* menar du.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Baghdad Bill) skrev 2019-09-02 08:33:06 följande:

Om bara Stefan Löfven och Socialdemokraterna får fortsätta arbeta vidare med sin vision så ser de närmsta årens utveckling mycket positiv ut. Att statistiken ibland visar på fler brott beror helt enkelt på att fler vågar att anmäla om de blir utsatta, vilket är positivt.

För övrigt kan jag tipsa om den utmärkta tråden "En käftsmäll till undergångsprofeterna" där ni kan få det svart på vitt att vårt land är på rätt väg. Sen förstår jag att SD-svansen har allt att vinna på att framställa landet i så dålig dager som möjligt. Underligt av folk som påstår sig älska landet.

Ironi#
Svar på tråden SVERIGE OM 20 ÅR