• Anonym (V)

    Pascal

    Vad tycker ni om namnet Pascal?

  • Svar på tråden Pascal
  • BuoBä

    Jag gillar det och skulle kunna döpa ett barn till det, fast samtidigt känns det liiiite som ett hundnamn.

  • Anonym (Franskt)

    För mig känns det franskt, tänker att man har fransk anknytning, men inget som stör. 


    Om ni har någon finsk anknytning är det inte bra att välja, eftersom de som kan finska automatiskt får mindre trevliga associationer. (paska = skit, både som i bajs och som i urdåligt)

  • fluu

    Väldigt vackert, för vackert för att vara ett mansnamn i min smak. Eget, men ändå  inte hopplöst konstigt eller krångligt. Funkar inte med vilket efternamn som helst. Kan bli något stolpigt och därför ge smeknamn. Jag känner en Pascal som kallas det mindre fina "Passe". 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nardil

    Jättefint! Jag har haft det på min ?namn-lista? länge, men får se om det blir fler barn här :)

  • Anonym (Läkemedel)

    Jag skulle bara tänka på det program som jag använder dagligen för att föreskriva läkemedel som heter likadant :p

  • Anonym (M)
    Anonym (Läkemedel) skrev 2019-08-29 15:08:45 följande:

    Jag skulle bara tänka på det program som jag använder dagligen för att föreskriva läkemedel som heter likadant :p


    Haha
  • Xenia

    Jättefint om någon förälder har franskt ursprung. Annars låter det lite pretto.

Svar på tråden Pascal